Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi

Autor: Marcin J. Kowalczyk <marcin.kowalczyk_at_usun-to.inds.pl>
Data: Tue 14 Nov 2006 - 20:53:53 MET

zasiu napisał(a):

> Co rozumiesz przez "dobrze zrobiony QoS"? Znajomy admin osiedlowki QoS-em
> nazywa odpowiednia polityke shapingu;]

przy wysceniu lacza na 100% (taka prawda ze majac w sieci 10 ssaczy i
155mbit ci wysyca) wszyskie uslugi chodza plynnie - www, voip, icmp,
gry, etc.
Kiedys mialem zrobione tak, ze P2P bylo za dnia dławione do 10mbit,
tylko wtedy mi się łącze nudziło (a płacę żeby się wysycało :P)...
Pobawiłem się troche QoS'em i teraz nawet przy łączu zabitym pod korek
(99,5% - tak mam ustawioną kolejkę) nie mam problemów ze komuś się VoIP
tnie, że w grach są tagi, że nie można na ssh popracować...