Re: dzierżawa łącz teleinformatycznych

Autor: Jarek Pudelko <jarek.pudelko_at_boxnet.ceti.pl>
Data: Wed 25 Oct 2006 - 21:17:09 MET DST

Zbigniew Sikora napisał(a):
> Witam,
>
> czy ktoś z Was już widział nowy cennik dzierżawy łącz TPSA ? Dzisiaj
> dostałem taki dokument mówiący, że od 01.01.2007 opłata stała z tytułu
> dzierżawy łącza ma wynosić 255,- PLN netto miesięcznie.
> Jest tutaj parę osób monitorujących kwestie prawne w telekomunikacji,
> więc prosiłbym o jakieś opinie, bo - prawdę mówiąc - jestem już lekko
> skołowany tym co się dzieje. Operator dominujący na rynku dzierżawy
> łącz, mający ustawowy obowiązek uzyskania akceptacji takowych cen
> wprowadza ceny przekraczające barierę absurdu. Czy Tepsa ma akceptację
> [...]

Dzisiaj w tej sprawie poszlo juz pismo do UKE i UOKiK.
Rozmawialem z UKE w zeszlym tygodniu. Czlowiek, ktory zajmuje sie tam
ramowymi warunkami swiadczenia uslug przez TPSA w ogole nie byl
zorientowany w kwestii istnienia czegos takiego jak "tor pod budowe
kanalow cyfrowych" etc. :)
Postaralem sie naswietlic mu sprawe - mam nadziej, ze cos zrozumial. W
kazdym razie dostana odpowiednie dokumenty do zapoznania sie.
Zastanawiam sie natomiast nad sensownoscia tych dzialan (chociaz i tak
nie mamy wyjscia majac X-set dzierzawek) poniewaz zaprzyjazniony
czlowiek z TPSA powiedzial: "[...] juz to z UKE zalatwilismy [...]".
Ciekawe jak...
Pomijam juz fakt, ze w "pismie przewodnim" do nowego cennika TPSA
proponuje userom: albo bedziecie placic mega wielka cene za dzierzawke
albo kupicie od nas super mega wypasiony DSL TP nawet 15Mbps ;P

Tak czy inaczej sprawa w toku. Oczywiscie mile widziane zebranie
wiekszej ilosci osob bo kazdy, z kim rozmawiam na ten temat mowi: "to
jeszcze ktos oprocz mnie ma dzierzawki od TPSA?"

--
Jarek Pudelko