Re: UKE a Internet - widok przez dziurkę od klucza

Autor: Borg <borg_at_benet.lan>
Data: Sat 21 Oct 2006 - 13:05:34 MET DST

"Wojciech Apel" <wojtek@nie-spakuj-mnie.pp.org.pl> wrote in
news:ehcrh3$dkp$1@node5.news.atman.pl:

> Witaj

> 3) Wejście w umowy ramowe z TP (BSA, LLU) jest rzeczywiście dla
> większych, niekoniecznie wielkich ale na pewno firma celująca w 10 tys.
> abonentów nie wytrzyma obsługi prawnej i technicznej tych umów. Ale też
> takie firmy nie wytworzą porządnych usług dla abonentów i w efekcie nic
> z tego nie wyjdzie. Za to jak ktoś zrobi biznesplan na odpalenie w kraju
> kolejnego miliona DLSi na drutach TP to biznes zrobi bo Twoje wyliczenia
> dla takie skali będą zupełnie, zupełnie inne. A efekt? będzie taniej,
> [...]

Owszem, ale to nie firmy tworzace 1 000 000 DSLi napedzaja gospodarke
tylko wlasnie te male firmy zatrudniajace 5-25 osob.. Tworzenie molochow
zpowoduje moze i spadek cen.. Ale kto to bedzie kupowal?

Ja osobiscie jestem za rozpiepszeniem tego w pyl.. i taka TPSA nie powinna
miec prawa udostepniania lacz klienta koncowym.
Stare dobre TIER1 -> TIER2 -> TIER3 mialo sens..
Lancuszek jednak musi byc (tak jak w przyrodzie).. aby obieg zasobow byl
stosunkowo plynny i rozlegly.