Re: zmiany w prawie telekomunikacyjnym

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Fri 06 Oct 2006 - 22:32:44 MET DST

Ponure Zacietrzewienie <trasz_niusy@buziaczek.pl> writes:

> Dziesiec lat temu centrale 'cyfrowe' byly juz stosunkowo popularne.

Dziesiec lat temu i stalinizm to jakby nieco rozne okresy. Nawet
jesli nie chodzi nam o prawdziwy stalinizm (za Stalina), a tylko
o rzady PZPR.

Dziwnym trafem wszystkie linie publiczne, ktorych wtedy uzywalem
(a bylo ich kilka w roznych miejscach) byly podpiete wtedy do
analogow. Cyfry to ja mialem tylko w PBXach.

Aaa, i PC byla wtedy zupelnie nowoczesna wsrod tych analogow.
Nawet DTMF rozumiala.

> Ustalenie czegokolwiek po fakcie bylo trywialne.

Obawiam sie ze watpie. W szczegolnosci jeszsze kilka lat temu bylo
od cholery problemow ze znalezieniem kogos, kto dzwonil z centrali
analogowej. Mimo ze juz byly billingi (tyle tylko ze niewlasciwie
posortowane).

> Nie wazne, ile wygenerowanie trwa, wazne, kto jest do niego potrzebny.

Nikt, jak rozumiem? I w praktyce lepiej nawet o to nie pytac?
No nie wiem.

> Przeszkadza ci, ze policja moze wejsc do twojego domu kiedy chce?
> Bo przeciez moze i nie potrzebuje na to zadnego nakazu, wystarczy,
> ze podejrzewa, ze zdazysz zniszczyc dowody.

Roznica jest taka, ze nie moze sobie wejsc, zrobic balagan, wyjsc,
a ja nawet nie wiem kto to dokladnie i w zwiazku z czym, i nie ma
po zdazeniu formalnego sladu (oprocz balaganu i np. rozwalonych
drzwi, bo woleli wejsc gdy nikogo nie bylo).

A tak wlasnie bylo za czasow PZPR.

--
Krzysztof Halasa