Re: Neostrada siedliskiem wirusów sieciowych

Autor: Tomek Kruk <futszak_at_post.pl>
Data: Sat 19 Aug 2006 - 22:23:03 MET DST

Sat, 19 Aug 2006 19:29:04 +0000 (UTC), użyszkodnik
gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid (Adam Wysocki) napisał:

> Generalnie, patrząc na target, do którego jest skierowana Neostrada
> (zmienne IP, limity, niski upload), skłaniałbym się do postawienia
> kilku NATów i całkowitego wycięcia routingu ze wszystkiego spoza
> tego NATa. Plus wycięcie SMTP i umożliwienie dostępu jedynie do
> tepsianego SMTP z autoryzacją. Ja (i pewnie większość z tej grupy)
> w życiu nie skorzystałbym z takiego łącza, albo ostatecznie zestawiłbym
> sobie VPNa z czymś normalnym, ale znakomita większość użytkowników Neo
> byłaby po prostu bezpieczniejsza - w obie strony, raz że nie syfiliby
> [...]

swego czasu ftp, dla kablówki dla której robie różne usługi, przyznała
razem z uslugą Polpak klase C. zapytałem właściciela czy nie można by
było dać ludziom po publicznym adresie IP, dostałem odpowiedź:
"Po co,jeszcze by się pozabijali"

Musze przyznać że takie podejście jest całkiem sensowne. Z sieci na
kilkuset abonentów może ze 4 zażyczyło sobie publiczny adres IP, a
tyle adresów to się daje wyłupić z pojedyńczego DSLa>1Mbps.
Dawanie każdemu "po publiku" czy sobie tego życzy czy nie to zwyczajne
marnotrawienie przestrzeni adresowej.