Re: kablowka + cuda

Autor: TomekW <tomasz.w_at_petrus.com.pl>
Data: Fri 18 Aug 2006 - 23:18:51 MET DST

.pomidoreq. wrote:
> Witam
> Mam nadzieje ze to nie bedzie offtopic:
> Poszukuje kogos w Polsce co mial stycznosc z systemami BigBand
> Network's chodzi mi dokladnie o Cude 3000. I jej konfiguracje.
Stalo kiedys u mnie to pudlo.... poniedzieli moze znajde dokumentacje.

> W skrocie napisze co sie dzieje.
> Modem loguje sie po stronie upstream, downsteram
> dostaje IPka - na konsli idzie komunikat DHCPPACK
> i tu ma pobrac konfiga i na tym sprawa sie zatrzymuje.
Sprawdz, czy czegos nie wycinasz na serwerze tftp, czy nie masz przypadkiem jakchs wpisow w
hosts.deny, ewentualnie czy nie masz uzytej opcji w superserwerze xinetd only_from =
xx.xx.xx.xx , lub podobnym.

Sprawdz, tak jak pisal Jarek - czy tftp nasluchuje (port 69).
w dhcp dla czesci CM sprawdz poprawnosc opcji:
option routers x.x.x.x; (adres ip od strony kablowej)
option time-servers xx.xx.xx.xx; serwer TOD (chyba time-udp)
option log-servers xx.xx.xx.xx; serwer syslog
next-server xx.xx.xx.xx; - ip serwera tftp
Warto spojrzec co wymaga specyfikacja doscis.

Sprawdz czy cmts nie probuje autoryzowac pliku z tftp (nie pamietam czy to CUDo to potrafi).

> Natomiast od strony modemu w logach jest wyszukiwanie fq to jest OK
> potem ma modem sie zsynchronizowac z serwerem czasu mimo
> wystawionego serwera czasu na CMTSie nie pobiera czasu:
> komedy ktore wpisalem do ntp:
> #sh ru | inc ntp
> traffic-relay ntp port 123
Moze lepiej uruchomic serwer czasu na jakims serwerze i do niego sie synchronizowac.
A tak na marginesie, to modemy potrzebują serwera TOD. NTP potrzebne moze byc dla cmtsa.

> [...]
> W po synchronizacji czaswej modem ma pobierac konfiguracje z serwera
> noo i tu jest najwiekszy bol bo o ile bez serwera czasu jakos idzie
> to obejsc o tyle bez konfiga jest zima.
> Konfiguracja Cudy
> dhcp-policy default permit forward-internal disable
> dhcp-relay server ADRES_IP_SERWERA_TFTP
> dhcp-policy default permit forward-internal disable
> dhcp-relay cm-gateway ADRES_IP_GATEWAYA_MODEMU cpe-gateway
> ADRES_IP_GATEWAYA_MODEMU
>
> Na serwerze mam wszystko otworzone aplikacja dziala wiec jast jakis
> bablol na cmtsie - macie jakies pomysly?
Problem z pobraniem pliku nie musi byc z powodu cmtsa - moga to byc zle podane opcje w dhcp
lub problemy w samej strukturze pliku konfiguracyjnego dla CM.

Pisz jak postepy. i napisz to o co prosil Jarek

Pozdrawiam
Tomek