Re: kablowka + cuda

Autor: TomekW <tomek_at_from.poland.pl>
Data: Sat 19 Aug 2006 - 01:23:41 MET DST

.pomidoreq. wrote:
> Witam
> Mam nadzieje ze to nie bedzie offtopic:
> Poszukuje kogos w Polsce co mial stycznosc z systemami BigBand
> Network's chodzi mi dokladnie o Cude 3000. I jej konfiguracje.
cuda...
> W skrocie napisze co sie dzieje.
> Modem loguje sie po stronie upstream, downsteram
> dostaje IPka - na konsli idzie komunikat DHCPPACK
> i tu ma pobrac konfiga i na tym sprawa sie zatrzymuje.
Sprawdz opcje w konfiguracji dhcp (dla sekcji CM):
next-server adres.ip.twojego.tftp;
option routers adres.ip.odinterfejsu.kablowego;
option time-servers xx.xx.xx.xx; - adres ip serwera czasu (TOD nie
NTP dla modemow - port 37)
option log-servers xx.xx.xx.xx; syslog
server-identifier xx.xx.xx.xx; to sie przydaje jak Twoj DHCP ma aliasy ip
allow bootp;

NTP potrzebne jest dla cmtsa.
> W po synchronizacji czaswej modem ma pobierac konfiguracje z serwera
> noo i tu jest najwiekszy bol bo o ile bez serwera czasu jakos idzie
> to obejsc o tyle bez konfiga jest zima.
> Konfiguracja Cudy
> dhcp-policy default permit forward-internal disable
> dhcp-relay server ADRES_IP_SERWERA_TFTP
> dhcp-policy default permit forward-internal disable
> dhcp-relay cm-gateway ADRES_IP_GATEWAYA_MODEMU cpe-gateway
> ADRES_IP_GATEWAYA_MODEMU
>
> Na serwerze mam wszystko otworzone aplikacja dziala wiec jast jakis
> bablol na cmtsie - macie jakies pomysly?
Sprawdz czy tftp dziala poprawnie, nastepnie sprawdz czy nie ma ograniczen (np. xinetd i
opcja only_from= xx.xx.xx.xx; sprawdz wpisy w hosts.deny)

I podeslij wiecej info - tak jak prosil Jarek.