Re: Co robicie z klientami wysylajacymi spam ?

Autor: Tom <guma_at_irc.pl>
Data: Mon 03 Jul 2006 - 18:10:58 MET DST

Użytkownik "crazy bejbi" <tego.adresu@nie.ma.pl> napisał w wiadomości
news:e8bevk$jre$1@nemesis.news.tpi.pl...

> odpowiedź brzmi: tepsa nic nie robi :)
Tak tez myslalem. Ciekawe jak dlugo jeszcze nic nie beda robic (taki
uzyszkodnik neostrady moze zapisac dluuuga historie IP w roznych serwisach
antyspamowych)

> u mnie w sieci sutaliliśmy, że starczy możliwość wysłanie 300 maili na
> dobę/komputer. Więcej raczej nikt nie wysyła. Ew. może się zgłosić, wtedy
> najczęściej to świadomy user i nie zacznie pluć spamem.
Tez niezly sposob. Ale wolalbym nie limitowac nic nikomu. W koncu kupil
lacze i niech robi co chce byle zgodnie z prawem.

> monitoring jest stały i co 6 godzin admin dostaje info o próbach wysyłki -
> rekordzista w ciągu jednej dniówki próbowął wysłać pocztę ponad 120
> tysięcy razy !
> W takim przypadku user ma natychmiast dropnięty port 25 i info na www, że
> ma usunąc wirusa. Na razie nie było recydywistów, ale dziennie pojawia się
> 2-3 nowych userów mających po kilka tysięcy prób ...

No u mnie dziala to podobnie tyle ze blokada jest calkowita i mozna tylko
obejrzec nasza strone wraz ze stosownym komunikatem za co sie jest odcietym
(platnosci,spam,wirusy typu saser/blaster itd )