Re: Co robicie z klientami wysylajacymi spam ?

Autor: Tom <guma_at_irc.pl>
Data: Mon 03 Jul 2006 - 18:08:17 MET DST

Użytkownik "Tomek Kruk" <futszak@post.pl> napisał w wiadomości
news:vr8ia2hj8jkfil67gtouboktajt5de4t3r@4ax.com...

> u mnie w osiedlówce jest zablokowane wszystko wychodzące na port 25 za
> wyjątkiem serverów SMTP dostawców gdzie użyszkodnicy mają konta
> (interia, wp, hołmnet). Rozwiązanie proste i skuteczne.

A jak ktos ma 10 kont po jakis dziwnych serwerach ? Ktos ma konto w pracy ?
Przy kilkudziesieciu osobach w sieci mozna tak dzialac ale przy kilkunastu
tysiacach to juz nie ma szans dzialac.

> Z bardziej wyrafonowanych (jak będę miał czas i chęci to zrobie) jest
> limitowanie ilości docelowych adresów IP z którymi dany szkodnik może
> nawiązać połaczenie w jednostce czasu. W praktyce 5 na godzine czy
> nawet na dobe powinno zadowolić każdego normalnie korzystającego z
> poczty poprzez SMTP, a robactwa z własnym silnikiem SMTP przestaną
> rozsyłać śmieci po sieci.

Ciekawe rozwiazanie, faktycznie nikt normalny nie uzywa wiecej niz kilku
serwerow smtp.

> Rozwiązań zastosowanych przez jedną z warszawskich
> kablówek,polegających na odcinaniu ludzi od Internetu i zmuszaniu do
> biegania po BOKach (prasa o tym pisała jakiś czas temu) odradzam,chyba
> że ma się zagwarantowany po wsze czasy monopol na danym terenie.

Biegac nie musza wystarczy ze zadzwonia ze maja usunietego wirusa i internet
jest wlaczany od razu.
dzieki za odpowiedz