Re: Szukam jakiegoÅ› p2p

Autor: richie <urip_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 12 Feb 2006 - 23:54:11 MET

On Sun, 12 Feb 2006 10:41:01 +0100, futszaK <futszak@post.pl> wrote:

>Czy jest jakaś sieć p2p dla której dałoby się ustawić jakiś server,
>coś w stylu HUBa DC ale żeby działo się to w sposób automagiczny dla
>klientów, żeby w przypadku ściągania jakiegoś pliku priorytetem było
>ściąganie wewnątrz sieci (za natem) a dopiero w dalszej kolejności
>spoza sieci ???

Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to mldonkey postawiony na
wydzielomym serwerze + gui do tego. Obsługuje toto równocześnie
edonkey i bittorenta, każdy luzer będzie mógł dodawać sobie swoje
rzeczy do zasysania a jednocześnie może widzieć czy coś co go nie
interesuje już ktoś nie zassał. Przy odpowiedniej motywacji typu kij i
marchewka (czyt: wydzieleniu specjalnego pasma dla niego, tudzież
równoczesnym przycięciu p2p dla reszty) może się nawet sprawdzić.
Niestety pomysł raczej do zrealizowania tylko w małych sieciach
"prywatnych" ponieważ do tego trzeba byłoby też uruchomić jakiegoś
ftpa a to trÄ…ci warezowniÄ… i ewentualnymi problemami.
Można też pomyśleć na postawieniu serwera edonkey'a w sieci prywatnej
ale... tu podstawowy problem: jak zmusić użyszkodników żeby korzystali
akurat z tego serwera a nie defaultowych które im się ustawiają.
Tym bardziej że takiego mądrali nie przekonasz że jeśli prywatny serw
ma feeda z innymi to choćby wisiał na nim tylko jeden user działa
równie dobrze jak ten do którego jest podpięte 100tysięcy.

richie

--
Unik jaki zastosował rzadko ogląda się na naszych ringach...
złapano go dopiero przy szatni, jak odbieral koszulkę.