Re: "waw.pl." nie istnieje na niektórych?serwerach nazw "pl."

Autor: Jacek Zapala <jacek_at_it.pl>
Data: Fri 02 Dec 2005 - 18:33:41 MET

On Fri, 2005-12-02 at 17:21 +0100, Michal Jankowski wrote:

> A jak wy to sprawdzacie?

Nie wiem jak inni, ale ja grepem :-)
I pewnie Lukasz tez.

> Bo ja zaobserwowalem zjawisko nastepujace:
>
> Jesli komputer X jest serwerem 'secondary' dla domen xxxx oraz
> yyyy.xxxx, to do pliku opisujacego domene xxxx NIE ZAPISUJE delegacji
> dla domeny yyyy.xxxx, pomimo tego, ze w pliku zrodlowym (na serwerze
> 'primary') taki wpis jest. Oczywiscie pytany o NS dla yyyy.xxxx
> odpowiada prawidlowo.
>
> Co ja sie kiedys naszukalem bledu...
>
> Kiedys tak nie bylo. To sie _chyba_ wiaze w inkrementalnymi
> 'updejtami' albo z wersja BIND-a albo nie wiem.

No wlasnie analiza tego co sie zdarzylo na to wskazuje. W pliku
brakowalo tej delegacji. Serwer znal NSy dla waw.pl z tej racji, ze byl
secondary dla waw.pl. Jednak przestal byc secondary i pojawil sie
problem. Tym wiekszy, ze na skutek IXFRow cala strefa nie byla juz
przesylana i blad sie nie usunal. Pomoglo dopiero reczne wymuszenie
transferu calej strefy.

Nie dzieje mi sie to na innych serwerach dns. Roznica jest taka, ze tam
nie uzywam IXFRow. Wersje bindow te same (no, nie wiem, co chodzi na
a-dns.pl).

     Jacek