Re: ograniczenia - wirtualny serwer...

Autor: Tomasz Piłat <poncki-NOSPAM-USUN_at_irc.pl>
Data: Wed 14 Sep 2005 - 22:30:54 MET DST

DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> wrote:
> Nie wiem nawet, gdzie zapytać, no ale...
> Testuję właśnie hosting u znanego dostawcy usług..
> Na serwerze mam ograniczenie do 5MB dla baz (dowolna ich ilość).

Jak w 5MB można zmieścić dowolną ilość baz? Pusta baza też waży.

> Założyłem sobie bazę z phpnuke (91 tabel, kilka wpisów, większość
> po prostu pusta).

[OT] 91 tabel? Nie dziwi Cię to? Przecież to jest prosty CMSik.. (o ile
w ogóle to można tak nazwać, ale w open-sourceowej terminologii wszystko
jest możliwe)...

> Sam SQL po zrzuceniu - 210kB i tyle też pokazuje phpmyadmin na serwerze.

210kB dumpa SQLowego? Ale to się ma nijak do wielkości plików z bazą
na dysku...

> Wchodzę do zarządzania kontem - a tam zajętość baz: 2MB

Całkiem prawdopodobne.

> Piszę więc maila do helpesk, tutaj odpowiedź:
> To jest normalne. Każna tabela stworzona jest z trzech plików,
> każda musi mieć minimum 4 kB, nawet jesli jest pusta.
> Ma Pan około 300 plików, zajmujących 1.6 MB i tyle jest naliczone.

> Czy mam teraz rozumieć, że jak założę sobie specyficzny system
> plików, to dla SQLa 200kB mogę i mówić, że baza ma 100MB ?

% mysqladmin create doominik
% du -sh /var/db/mysql/doominik/
4.0K /var/db/mysql/doominik/

FS nie ma nic do rzeczy (tzn. można to pominąć w tym wypadku).

> Inna też sprawa, że po zrzuceniu bazy i wgraniu jej na lokalny serwer
> (Linux + ext2):
> Pusta tabela zajmuje nie więcej, jak 10kB,
> gdyż:
> - .MYD zajmuje 0kB
> - .MYI zajmuje 1kB
> - .FRM 8,9kB
> To daje dla ok. 273 plików (SQL) niewiele ponad 1MB.

Pusta baza to nie to samo co baza bez danych.
Poza tym, 4KB to i tak mniej niż 10.

> Czy takie praktyki są w innych firmach częste?

To nie jest kwestia tej firmy. To jest kwestia tej technologii i jest
to jak najbardziej normalne.

> Z czego administator tam bierze 4kB ? (w sumie to już pytanie na inną
> grupÄ™).

Zdecydowanie, pamiętając, że 4KB (akurat) jest dość magicznią wielkością.

Ponc

--
Kto misiowi urwał ucho?