ograniczenia - wirtualny serwer...

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Wed 14 Sep 2005 - 21:30:35 MET DST

Witam.
Nie wiem nawet, gdzie zapytać, no ale...
Testuję właśnie hosting u znanego dostawcy usług..
Na serwerze mam ograniczenie do 5MB dla baz (dowolna ich ilość).

Założyłem sobie bazę z phpnuke (91 tabel, kilka wpisów, większość
po prostu pusta). Sam SQL po zrzuceniu - 210kB i tyle też pokazuje
phpmyadmin na serwerze.
Wchodzę do zarządzania kontem - a tam zajętość baz: 2MB
Piszę więc maila do helpesk, tutaj odpowiedź:

=-=
Witam
To jest normalne. Każna tabela stworzona jest z trzech plików,
każda musi mieć minimum 4 kB, nawet jesli jest pusta.
 Ma Pan około 300 plików, zajmujących 1.6 MB i tyle jest naliczone.
=-=

Czy mam teraz rozumieć, że jak założę sobie specyficzny system
plików, to dla SQLa 200kB mogę i mówić, że baza ma 100MB ?

Inna też sprawa, że po zrzuceniu bazy i wgraniu jej na lokalny serwer
(Linux + ext2):
Pusta tabela zajmuje nie więcej, jak 10kB,
gdyż:
- .MYD zajmuje 0kB
- .MYI zajmuje 1kB
- .FRM 8,9kB
To daje dla ok. 273 plików (SQL) niewiele ponad 1MB.

Czy takie praktyki są w innych firmach częste?

Z czego administator tam bierze 4kB ? (w sumie to już pytanie na inną
grupę).

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,