Re: Problem z Kaaz_

Autor: Rafal.Doroszkiewicz <ja_at_vast.net.pl>
Data: Thu 07 Jul 2005 - 22:33:35 MET DST

Tomasz Paszkowski napisał(a):
> A co powiesz abonentowi na prywatnym IP, który jest poblokowanych na różnego
> typu forach czy serwera grup dyskusyjnych, bo jego sąsiad zatrudnił się w
> tele2 i rozsyłał wszędzie oferty na prefix ?

Wydaje mi się, że dany serwer grup dyskusyjnych, czy 'różny typ for',
posiadają odpowiednich opiekunów, z którymi mogę uzyskać kontakt i
wyjaśnić tego typu problem. Jeżeli nie - nie uważam, aby wartość serwisu
bez odpowiedniego kontaktu była wysoka. Co ma się samego użytkownika,
powiedziałbym mu prawdę, wraz z tym, jak działa NAT, jakie są tego plusy
i minusy (o których właśnie się przekonał), a także o tym, jakie
konsekwencje grożą osobie, która doprowadziła do takiego stanu rzeczy.

Pamiętaj, że tego typu działania, które opisujesz, nie są w pełni
legalne i można wyciągnąć pewne konsekwencje. Wypadałoby także pamiętać,
że inne niewłaściwe działania podjęte przez użytkowników dowolnej sieci,
także mogą prowadzić do ograniczenia lub wyłączenia danej usługi,
niekoniecznie w sposób, jaki opisujesz.

> publicznego IP nie działa cama gamma aplikacji p2p (i to nie koniecznie
> tych od zassysania filmów).

Staram się właśnie ustalić jaka? O to też pytałem gdzieś niżej, w
komentarzu do Twojego postu.

> czemu nie pokazywać swojej przewagi nad konkurencją ?

Jakiej przewagi? Ilu użytkowników tak naprawdę potrzebuje publicznego
adresu IP?

Moim zdaniem, to zwykłe nabijanie klientów w butelkę. Wydaje się im, że
zyskują znacznie lepszy dostęp, tymczasem, publiczny adres IP czemuś
służy i jeżeli nie korzystają z usług, które bezwzględnie wymagają
takiego adresu, zostali po prostu oszukani.

> nie

Nie? [1]

> jak raz na tydzień (np: w sobote rano) zrobisz sobie okienko techniczne nikt
> nie będzie narzekał !

Początek tego wątku:

Wcale nie chodziło o okienko techniczne (sobota rano - no niezły termin
sobie wybrałeś) raz na tydzień, tylko o nadgorliwych użytkowników,
którym takie właśnie (i krótsze i rzadziej występujące przerwy) irytują.

> takie są ceny rynkowe. I to nie jeden operartor tylko cała ich plejada.

Niby gdzie? Prosiłem o pokazanie palcem. [2]

> okolice 30Mb/s

[2] Wstawiasz swoje komentarze w strasznym nieporządku.

> Ma na co narzekać. Normalna usługa powinna zawsze oscylować w okolicach
> najlepszych dostępnych parametrów. Jak tak nie jest to ISP jest do bani !

Rozumiem - w okolicach najlepszych dostępnych parametrów [1], dlaczego
wałkujesz to od nowa? Komplikujesz trochę.

Pozdrawiam,