Re: Problem z Kaaz_

Autor: Tomasz Paszkowski <acid_at_wp.pl>
Data: Thu 07 Jul 2005 - 11:21:10 MET DST

W artykule <dahj39$13e$1@nemesis.news.tpi.pl> Rafal.Doroszkiewicz napisał(a):

> Jeżeli chodzi o adresy IP, mam nieco odmienne zdanie. Nie wszyscy muszą
> posiadać ten adres i nie musi być to standardowy element usługi zwanej
> dostęp do internetu. Oprócz dobrodziejstw niekiedy niesie za sobą
> problemy. Że niby, jakie usługi nie działają bez publicznego IP? ;-)

A co powiesz abonentowi na prywatnym IP, który jest poblokowanych na różnego
typu forach czy serwera grup dyskusyjnych, bo jego sąsiad zatrudnił się w
tele2 i rozsyłał wszędzie oferty na prefix ? No i dodatkowo bez
publicznego IP nie działa cama gamma aplikacji p2p (i to nie koniecznie
tych od zassysania filmów).

> Inna sprawa, że często ISP starają się podnieść rangę swojej oferty
> wlepiając jak wół do ulotek informacyjnych, że oferują "dostęp
> nieograniczony - z publicznym adresem IP".

czemu nie pokazywać swojej przewagi nad konkurencją ?

> ad. CIR: ale właśnie o to chodzi - w umowie często nie mają gwarancji
> przepustowości, a krzyczą, kiedy zamiast "DO 512kbit/s" mają ~45-50kB/s.

nie

> A brak przerw konserwacyjnych (zapisane w umowie?) nie skomentujesz?

jak raz na tydzień (np: w sobote rano) zrobisz sobie okienko techniczne nikt
nie będzie narzekał !

> Co do ceny - rynkowe dla Polski w chwili obecnej są inne. A, że
> negocjuje się inne ceny, to tylko dobra wola Operatora, który liczy na

takie są ceny rynkowe. I to nie jeden operartor tylko cała ich plejada.

> długie lata współpracy. TAKŻE w przypadku "bez TP". Chyba, że się gdzieś
> mylę, to proszę mnie naprawić i pokazać ino palcem. Acha, "kupi więcej",
> to nic powyżej 50mbit/s mam nadzieję?
okolice 30Mb/s

> Nie wiem co to za dywagacje... przecież o tym piszę. Jeżeli nie ma tego
> w umowie (np. CIRu - stałych 64kB/s), to nie ma na co narzekać, a że

Ma na co narzekać. Normalna usługa powinna zawsze oscylować w okolicach
najlepszych dostępnych parametrów. Jak tak nie jest to ISP jest do bani !

TP