Re: wszyscy tna ceny, a w Polsce telekomuna ;)

Autor: Kajetan Staszkiewicz <kajtek[-no-spam->
Data: Tue 28 Jun 2005 - 11:57:18 MET DST

Dnia wtorek, 28 czerwca 2005 11:22, Sied@r napisał(a):

> Chyba nie masz pojecia o temacie. Gdyby kazdy provider musial miec tyle
> samo pasma zakupionego co zakontrakowanego uzytkownikom, poderzewam ze
> nadal wiekszosc stukala by 02020122.
>
> Ale jesli osiedlowka sprzedaje swoim uzytkownikom pasmo 128 Kb/s z tego
> 1 Mb/s, i wg. statystyk ma np. wykorzystanie w szczycie tylko 768 Kb/s,
> bo ilosc aktywnych uzytkownikow nie przekracza np. 10% to ma nadmiarowe
> lacze czy nie ma ? Wg. mnie ma cale 256 Kb/s nadmiarowego lacza.

Nigdy w sieci nie ma włączonych wszystkich komputerów naraz. Nigdy też
wszystkie naraz nie ssą z internetu z miejsc, które mogłyby zapewnić
maksymalny transfer.

Gdyby liczyć ilość_klientów * transfer_maksymalny_klienta, to powinienem tu
mieć łączę do internetu o prędkości 300Mbit/s. A jednak patrząc na średnie
statystyki użycia łącz widzę, że 250 osób wysyca 6Mbitów/s w 40%...

--
|      pozdrawiam      | powered by Slackware Linux & FreeBSD |
| Kajetan Staszkiewicz | JID: vegeta@chrome.pl                |