Re: zabanujmy SMTP z WP.PL !

Autor: prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce <spam_goes_here_at_supersonic.plukwa.net>
Data: Wed 11 May 2005 - 20:24:44 MET DST

On Wed, 11 May 2005 17:40:27 +0000 (UTC), Tomasz Kłoczko
<kloczek@rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:

> Zakladam, ze w nastepnym liscie opiszesz gdzie i przez kogo zotalo uzyte
> stwierdzenie o tym, ze owa technika jest panaceum.

 A to jest jakiś prikaz? Samo rozpowszechnienie tego mechanizmu i
 ochy-achy jego zwolenników (jeden niżej), wystarczą.

> Wybacz ale probujesz polemizowac z trescia ktora mi nawet nie przeszla przez
> glowe (a co dopiero przez palce).

 Raczej zamierzam w zarodku gasić peany na temat protezy sezonu,
 określanej szerzej jako SPF. Ale dlaczego miałbym wymagać
 ogarnięcia tego przez kogoś, kto do problemów z pocztą
 przychodzącą przykłada politykę dla poczty wychodzącej?

> Zakladam, ze w nastepnym liscie takze opiszesz swoj wlasny nikomu jeszcze
> nie znany rodzaj techniki ktory jest *bardziej efektywny* od dyskutowanego
> tutaj (nie .. nie dopominam sie opisu takiego ktory bylby faktycznym panaceum).

 Wyłaczenie smtpd w ogóle? SPF efektywnie wycina niepołatane pod
 niego forwardy, listy z list dyskusyjnych, powiadomienia z
 serwisów aukcyjnych itp. Skoro pozwalamy sobie na odrzucanie
 chcianej i pożądanej poczty, to może czas olać zupełnie
 przyjmowanie takowej? Wiesz, jak spadnie obciążenie łącz i
 serwerów? A jak się je odepnie od sieci, to nagle się okaże, że
 usługi mogą chodzić na starym Pentium z 64M ramu i dyskiem ATA
 sprzed paru lat! (uważaj, to jest tzw. -- tu krótkie ale trudne
 słowo -- ironia).

> Zakladam takze ze w nastepnym liscie wykazesz kompletny brak efektow
> zwiazancyh z ograniczeniem wolumenu ruchu niechcianego zwiazanego z
> wprowadzeniem techniki o ktorej tu mowa.

 Jak już wspomniałem, całkowite wycięcie ruchu do SMTP rozwiązuje
 ten problem raz i na zawsze.

> Jako alternatywe mozesz omowic temat: wprowadzenie SPF przynosi wiecej skod
> niz korzysci.

 Skoro już tak pragniesz uderzać w mentorski tor, to jeszcze
 zadbaj o formę.

 O greylistingu słyszałeś? Daje podobne efekty przy znacznie
 mniejszej ilości omyłek.

> Nie dosc ze to przeczytales to jeszcze na ten list odpowiodziales.

 Tak, jestem podły, wredny i lubię czasem skopać leżącego.

 r.

robert rędziak     K11     jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
KlubSubaru.PL     mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
tu kieruj swój spam (tylko spam):   feed_me@supersonic.plukwa.net