Re: cdp - problem z BGP

Autor: Krzysztof Oledzki <ole_at_a.ns.pl>
Data: Sat 26 Mar 2005 - 00:00:49 MET

skidoo <skidoo@tnij-ile-wlezie.tlen.pl> wrote:

> Z tego co ja zaobserwowalem, to wygladalo to tak, jakby CDP zmienilo
> local_pref w moją stronę (jak widzę nie tylko moją)
W przypadku local_pref ciężko mówić o stronach.

> u siebie na wyzszy od standardowego, co spowodowalo wybieranie trasy
> przez CDP (pomimo tego, że AS_PATH bylo krótsze przez drugiego operatora).
Znaczy.. wybierałeś trasę przez CDP? localpref w AS CDP nie ma tu nic do rzeczy -
więcej - nie jesteś jego w ogóle świadom i na dodatek ma on wpływ tylko na to,
którędy przychodzą pakiety kierowane na rozgłaszane przez Ciebie prefixy.

> Stąd mój wniosek, ponieważ
> local_pref (poza Ciscowym weight) jest najwyżej branym atrybutem BGP, który
> decyduje o wyborze trasy.
Tu się zgodzę.

> AS_PATH i community jest jeszcze niżej, dlatego
Tu już nie.

> też jakakolwiek zmiana wartości community nie miala żadnego wplywu na to co
> wracalo do mnie (a w przypadku normalnego dzialania powinna mieć :) ),
Community nie są używane w trakcie dokonywania wyboru najlepszej trasy.
Za pomocą community można za to wpłynąć np. na localpref w danym AS o ile
administrator przewidził taką możliwość.

> natomiast wartość AS_PATH można zmienić za pomocą prependowania, które to
> jest realizowane za pomocą community i kólko się zamyka :).
Prependowanie można uzyskać bez community.

Polecam na początek: http://www.cisco.com/warp/public/459/25.shtml

Pozdrawiam,

                        Krzysztof Oledzki

--