skidoo <skidoo@tnij-ile-wlezie.tlen.pl> wrote:
> Dnia Fri, 25 Mar 2005 15:47:47 +0100, Mateusz Swatek napisał(a):
>
> > Łukasz Morawski napisał(a):
> >>> btw.
> >>> localpref jest chyba parametrem lokalnym ?
> >>>
> >>
> >> Oj tak, tyle, ze na localpref mozna wplywac community ;-)
> >
> > no tak, ale skoro nie dzialalo Ci community ... to jak moglo wplywac na
> > localprefa ?
>
> Z tego co ja zaobserwowalem, to wygladalo to tak, jakby CDP zmienilo
> local_pref w moją stronę (jak widzę nie tylko moją)
W przypadku local_pref ciężko mówić o stronach.
> u siebie na wyzszy od standardowego, co spowodowalo wybieranie trasy
> przez CDP (pomimo tego, że AS_PATH bylo krótsze przez drugiego operatora).
Znaczy.. wybierałeś trasę przez CDP? localpref w AS CDP nie ma tu nic do rzeczy -
więcej - nie jesteś jego w ogóle świadom i na dodatek ma on wpływ tylko na to,
którędy przychodzą pakiety kierowane na rozgłaszane przez Ciebie prefixy.
> Stąd mój wniosek, ponieważ
> local_pref (poza Ciscowym weight) jest najwyżej branym atrybutem BGP, który
> decyduje o wyborze trasy.
Tu się zgodzę.
> AS_PATH i community jest jeszcze niżej, dlatego
Tu już nie.
> też jakakolwiek zmiana wartości community nie miala żadnego wplywu na to co
> wracalo do mnie (a w przypadku normalnego dzialania powinna mieć :) ),
Community nie są używane w trakcie dokonywania wyboru najlepszej trasy.
Za pomocą community można za to wpłynąć np. na localpref w danym AS o ile
administrator przewidził taką możliwość.
> natomiast wartość AS_PATH można zmienić za pomocą prependowania, które to
> jest realizowane za pomocą community i kólko się zamyka :).
Prependowanie można uzyskać bez community.
Polecam na początek: http://www.cisco.com/warp/public/459/25.shtml
Pozdrawiam,
Krzysztof Oledzki
-- Krzysztof Olędzki e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl Registered User: Linux - 189200, BSD - 51140 Nick Handles: KO60-RIPE, KO60-6BONE, KO581 (Network Solutions)Received on Sat Mar 26 00:05:23 2005
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 26 Mar 2005 - 00:40:02 MET