Re: cdp - problem z BGP

Autor: skidoo <skidoo_at_tnij-ile-wlezie.tlen.pl>
Data: Sat 26 Mar 2005 - 00:21:26 MET

Dnia Fri, 25 Mar 2005 23:00:49 +0000 (UTC), Krzysztof Oledzki napisał(a):

> W przypadku local_pref ciężko mówić o stronach.

Chodzilo mi o możliwość ustawienia local_pref po danej stronie, w tym
przypadku po stronie CDP w odniesieniu do moich prefixów. Żle to ująlem w
poprzednim poscie.

> Znaczy.. wybierałeś trasę przez CDP? localpref w AS CDP nie ma tu nic do rzeczy -
> więcej - nie jesteś jego w ogóle świadom i na dodatek ma on wpływ tylko na to,
> którędy przychodzą pakiety kierowane na rozgłaszane przez Ciebie prefixy.

Jak najbardziej :). Mi zależalo na tym, by ruch wracal do mojej sieci przez
odpowiednie lacza. CDP udostępnia community wplywające jedynie na AS_PATH,
ewentualnie (co też uczynilem) można skorzystać z community peerów
crowley'a, ponieważ wg zapewnień panów z CDP nie tną nie swoich community.
Prawdopodnie wlasnie ten mechanizm sobie ukląkl wczoraj.

> Tu się zgodzę.

> Tu już nie.

Jak najbardziej community nie jest wartością, która bezpośrednio jest brana
pod uwagę przy wyborze trasy, można za jej pomocą na ten wybór wplynąć, mój
bląd :(, natomiast AS_PATH jest niżej przy wyborze trasy.

> Community nie są używane w trakcie dokonywania wyboru najlepszej trasy.
> Za pomocą community można za to wpłynąć np. na localpref w danym AS o ile
> administrator przewidził taką możliwość.

> Prependowanie można uzyskać bez community.

Owszem, lecz często jest ono filtrowane, w przypadku GTS i Crowley tak jest
:).

> Polecam na początek: http://www.cisco.com/warp/public/459/25.shtml

Dziękuję, skorzystalem :)

> Pozdrawiam,