Re: cdp - problem z BGP

Autor: skidoo <skidoo_at_tnij-ile-wlezie.tlen.pl>
Data: Fri 25 Mar 2005 - 23:11:50 MET

Dnia Fri, 25 Mar 2005 15:47:47 +0100, Mateusz Swatek napisał(a):

> no tak, ale skoro nie dzialalo Ci community ... to jak moglo wplywac na
> localprefa ?

Z tego co ja zaobserwowalem, to wygladalo to tak, jakby CDP zmienilo
local_pref w moją stronę (jak widzę nie tylko moją) u siebie na wyzszy od
standardowego, co spowodowalo wybieranie trasy przez CDP (pomimo tego, że
AS_PATH bylo krótsze przez drugiego operatora). Stąd mój wniosek, ponieważ
local_pref (poza Ciscowym weight) jest najwyżej branym atrybutem BGP, który
decyduje o wyborze trasy. AS_PATH i community jest jeszcze niżej, dlatego
też jakakolwiek zmiana wartości community nie miala żadnego wplywu na to co
wracalo do mnie (a w przypadku normalnego dzialania powinna mieć :) ),
natomiast wartość AS_PATH można zmienić za pomocą prependowania, które to
jest realizowane za pomocą community i kólko się zamyka :).

Pozdrawiam i życzę spokojnych i pogodnych Świąt
Łukasz Chrustek