Re: DSL 2 Mb/s

Autor: Marek Moskal <moskit_at_irc.p-l>
Data: Mon 15 Nov 2004 - 15:50:45 MET

Grzegorz Staniak napisal(a) [10 Nov 2004]:

> Owszem, chociaż przy względnie dobrej jakości łącza to chyba ma
> mniejsze znaczenie?

Tak, tzn. o transferze decyduja wprost parametry jakie podales (empiryczny
wzor), natomiast te parametry zaleza tez od jakosci lacza: w przypadku
strat pakietow uruchamia sie mechanizm Slow Start czy tez Fast
Retransmit/Fast Recovery (w zaleznosci od implementacji) zmniejszajac
rozmiar okna i redukujac przepustowosc. O ile w stabilnej sieci poziom
strat nie powinien przekraczac powiedzmy 0.1%, o tyle w warunkach czysto
"Internetowych" straty moga byc wieksze, po przekroczeniu ok. 1% wplywajac
juz wyrazniej na uzyskane transfery.

> Chodzi mi głównie o to, że testowanie połączeń jedną sesją może się
> okazać mylące.

Dokladnie - zwlaszcza ze TCP w sposob naturalny stara sie uwzglednic
opoznienia i inne parametry lacza, dostosowujac do aktualnych warunkow a
nie teoretycznego maksimum. Wykorzystanie do testu UDP pozwala
uniezaleznic sie od tych mechanizmow i sprawdzic przepustowosc maksymalna
i straty.

--
                          (moskit-at-irc.pl)