Re: DSL 2 Mb/s

Autor: AdamPi <adampieNO_at_SPAMpoczta.onet.pl>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 11:48:06 MET

Użytkownik "Michał "dRacek" Rupka" <dracekXxX@XxXze94.internetdsl.tpnet.pl>
napisał w wiadomości news:cmsje9$7tm$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam grupowiczów !!
>
> Czy któryś z was spotkał się z takim czymś:
>
> Mam dsl 2 Mb/s, wpięty jest jeden komputer do sieci - czyli ma całego
> dsl dla siebie, max transfer z sunsite.icm.edu.pl, tucows.icm.edu.pl -
> max 130 KB/s, kernel.org - to samo. Nie było by mi to dziwne ale mamy 8
> adresów publicznych, a łącze zachowuje się jakby było 1 Mb/s. Restarty
> modemu nic nie dają. Czy może któryś z Was spotkał się z takim
> działaniem DSL z TP S.A.

Owszem, spotkałem się... We wrześniu podczas akcji migracji 1Mb/s->2Mb/s
widziałem u siebie transfery 235-245KB/s. Potem w październiku magicznie
znowu widziałem granicę na 130KB/s. Po interwencji w BOKu okazało się, że w
bazie widniejemy dalej jako DSL 1Mb/s. Czyli normalka - migracja miała być
automatyczna ale jak człowiek się nie upomni to i tak go będą chcieli
rolować... Teraz działa tak jak powinno ale co parę dni sprawdzam, czy
czasem dziwnym trafem znowu łącze nie zmigrowało 'w dół'. Moim punktem
odniesienia jest ftp.home.pl - mają tam taki plik 9MB testbig.bin w sam raz
do testów, no i Home jest przypięty do najróżniejszych szkieletów, więc daje
jakiś obraz skądkolwiek by się nie łączyć.

Tak na marginesie to do nowej opcji DSL 1Mb/s można dokupić abonament na
dodatkowe 4 adresy, co w sumie kosztuje netto jakieś 50 PLN mniej niż
abonament na 2 Mb/s, ale technicznie DSL 1Mb/s z 8 adresami może istnieć w
ofercie TP S.A.

Pozdrawiam,
Adam Pietraszak