Re: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.

Autor: Tomasz Finke <tom_at_ict.pwr.wroc.pl>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 11:42:45 MET DST

januszek wrote:

> To skoro maja to byc lewe faktury to cala zabawa jest bez sensu.

Już pisałem, że nie muszą być wcale takie lewe i to jest główna
zaleta (albo wada) tej ulgi. Zgłaszasz działalność operatorską,
kupujesz jeden modem i już nikt Ci nie udowodni, że nie mogłeś
obsługiwać nim 150 klientów, którym wystawiałeś faktury. A to, że
klienci to np. okoliczni emeryci, którzy nie mają w ogóle komputera,
a chcą urwać kilkadziesiąt złotych fiskusowi, to już nie Twoje
zmartwienie ;-)

> Lepiej sobie odliczyc i nie zawracac sobie glowy faktura. Jezeli
> US postanowi takie odliczenie skontrolowac to za nieposiadanie
> faktury (powiesz, ze zgubiles) dostaniesz mniejsza kare niz jezeli
> okaze sie, ze odliczyles na podstawie falszywego dokumentu ;P

Nie zrozumiałeś mnie, chodziło mi nie o lewe faktury, które pomniejszają
Twoje zobowiązania podatkowe, tylko o te, które są Twoim przychodem.
Odliczać możesz sobie najzupełniej legalne faktury za czynsz, telefon,
raty leasingowe za samochód itp., a dzięki "legalnym" przychodom masz
od czego odliczyć VAT.

T.