BGP

Autor: Zbigniew Świętkowski <moj_at_adres.jest.na.www>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 14:36:19 MET DST

Witam,

Zamierzam skonfigurować łącze BGP od firm: Crowley i &TP.
Obecna struktura sieci jest taka: http://yataman.mac.edu.pl/siec.jpg

Usługę BGP chciałem uruchomić na serwerze linuksowym (zebra lub quagga).
Jednak czy wówczas "BGP będzie przechodzić" przez router Cisco, czy też
wymaga to kolejnej konfiguracji?

Idąc dalej...
Jeśli natomiast muszę konfigurował dodatkowo router Cisco, to czy nie lepiej
zrezygnować z niego całkowicie i włożyć kartę "WANowską" do rutera
linuksowego i wszystko zrobić na nim? (Cisco postawić w magazynie)

No i mój ostatni pomysł ;]
Może zrezygnować z serwera linuksowego i wszystko zrealizować na
Cisco... zakładając, że ten model (1750) ma taką możliwość i wytrzyma
obsługę 2x2Mb/s.

Zastanawiam się jak najlepiej to zrobić. Jakie rozwiązanie
proponowalibyście?

ps. Dostałem nowe klasy adresowe (od &TP, od Crowleya nie, bo ich klasy
      są od razu "pod BGP" , ale chciałbym korzystać na początku z nowych
      oraz starych klas łącznie.

pozdr.,

--
Zbigniew Świętkowski