Re: BGP

Autor: Przemyslaw Frasunek <venglin_at_freebsd.lublin.pl>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 15:01:56 MET DST

Zbigniew Świętkowski <moj@adres.jest.na.www> napisał(a):

> Usługę BGP chciałem uruchomić na serwerze linuksowym (zebra lub quagga).
> Jednak czy wówczas "BGP będzie przechodzić" przez router Cisco, czy też
> wymaga to kolejnej konfiguracji?

multihop bgp.

> Jeśli natomiast muszę konfigurował dodatkowo router Cisco, to czy nie lepiej
> zrezygnować z niego całkowicie i włożyć kartę "WANowską" do rutera
> linuksowego i wszystko zrobić na nim? (Cisco postawić w magazynie)

mozesz. wtedy tylko po stronie CDP bierzesz multihop.

> Może zrezygnować z serwera linuksowego i wszystko zrealizować na
> Cisco... zakładając, że ten model (1750) ma taką możliwość i wytrzyma
> obsługę 2x2Mb/s.

1750 nie uciagnie calej tablicy BGP.

> ps. Dostałem nowe klasy adresowe (od &TP, od Crowleya nie, bo ich klasy
> są od razu "pod BGP" , ale chciałbym korzystać na początku z nowych
> oraz starych klas łącznie.

tzn. nie masz PI, tylko bedziesz rozglaszac kawalek ich PA pod swoim
AS?

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
* JID: venglin@jabber.atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *