Re: Zmiany w Neostradzie.

Autor: Marek Moskal <moskit_at_irc.p-l>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 19:23:57 MET DST

DooMiniK napisal(a) [30 Aug 2004]:

> "Z badań ruchu wynika, że limity te nie przeszkodzą internautom
> w swobodnym korzystaniu z zasobów sieci, zapobiegną natomiast
> sprzecznemu z regulaminem neostrady tp tworzeniu "lokalnych sieci"
> (do takich rozwiazań dedykowana jest usługa dostęp
> do Internetu DSL, oparta na tej samej technologii)."
> Hmmm- jak zwykle piękny tekst tp s.a. ...

I w duzej mierze prawdziwy, biorac pod uwage przeznaczenie uslugi - dostep
bez gwarancji dla uzytkownikow masowych.

> Gdzie jest w regulaminie, że nie można tworzyć "lokalnych sieci"?

Chodzilo najprawdopodobniej o tworzenie sieci osiedlowych, gdzie profil
generowanego ruchu jest zupelnie inny (wieksze natezenie) od uzytku czysto
domowego.

> "Z badań ruchu wynika, że limity te nie przeszkodzą
> internautom w swobodnym korzystaniu z zasobów sieci, "
> "przeszkadzają" - chyba złego zwrotu ktoś użył... "nie
> nieumożliwiają" może o to chodziło? Bo jednak limity przeszkadzają,
> szczególnie przy błędnie działającym systemie zliczającym.
> Mi aż tak nie przeszkadza limit 5GB, ale rozumiem, że to bardzo mało!
> Nie słucham radia przez internet, nie ściągam sporych plików,
> uaktualnień, etc. z prostej przyczyny: mam dostęp do DSL w firmie.
> Powiem szczerze: limit 5GB na łącze 1024kbps ustalała pewnie ta sama
> [...]

Nie rozumiesz zroznicowania uslug. Jezeli nie odpowiada ci Neostrada (z
ograniczeniem), skorzystaj z uslugi Internet DSL (bez ograniczenia). To
troche tak jakbys sie denerwowal ze producenci samochodow oferuja Fiata w
wersji podstawowej (np. "zwykla" moc silnika) i rozbudowanej (mocniejszy
silnik, lepsze wyposazenie).

MBSZ limit ma swoje uzasadnienie (jezeli jest uczciwie naliczany), chociaz
w przypadku lacza 1Mbit/s powinien wynosic raczej z 15 GB. Ale trudno -
nizsza cena, wiec i wiekszy stopien wspoldzielenia zasobow, czyli nizszy
limit. Cos za cos :(
Masz tez racje ze limit jest zbyt maly jezeli chce sie korzystac z uslug
streaming audio/video, czyli chocby sluchania radia przez siec... to moze
szybko nabic licznik.

--
                          (moskit-at-irc.pl)