Re: Stanowisko koalicji

Autor: Denken <denken_at_idg.pl>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 15:06:22 MET DST

Maciej Bebenek wrote:

> A ja sądzę, że nie. Chociażby słysząc o miksowaniu ruchu akademickiego i
> komercyjnego.

To juz cos zupelnie innego. I nadal uwazam ze to nie TP powinna
porzadkowac sprawe komercji w MAN'ach tylko wlasciwy urzad. Dzialania TP
  (degradacja lacza) nie byly w zaden sposob usprawiedliwione.

> Miałem na myśli nie łącze do TP, tylko łącze do Internetu - takie, na
> którym można np. powiesić kolokację czy inny hosting.

No takie lacze zawsze zawiera w sobie cene lacza do TP.
Jak chcesz kupowac tanie lacza musisz raczej patrzec na to ciut inaczej
na zasadzie lacze 'bez_tp' + lacze 'do tp'. Inaczej niezauwazysz roznic
cenowych.

> Nikt? Popytaj sie członków koalicji. Tak szczerze, przy piffku ;-)

No dobrze - wiekszosc z nich chcialaby miec darmowy peering (kazdy by
chcial). Jednak mysle ze kazdy z nich bedzie bardzo zadowolony z
uczciwego rozliczania ruchu / mozliwosci pchania przez zagranice. Jestem
przekonany ze spora grupa operatorow jest swiadoma tego ze na darmowy
peering nie maja szans - tu przyznaje racje TP ;). Zobacz sobie jakie sa
warunki peeringu z takim Sprintem w USA - mysle ze TP moze podobnie
ustawiac poprzeczke. Najwazniejsze to to aby nie degradowali ruchu na
jakimkolwiek laczu.

> Ale pieniążki tak. A mówimy o biznesie, nie o ideologii bezpłatnego
> internetu dla wszystkich.

Hmm sugerujesz ze ATMAN na tym zarobil?? Mozesz przyblizyc? Bo na chwile
obecna mysle ze bylo inaczej.

--
Denken