Re: Czy dostawca miał rację???

Autor: Andrzej Bursztynski <____at_neostrada.pl>
Data: Fri 25 Jun 2004 - 00:46:27 MET DST

kya wrote:

> To właśnie mnie interesuje -- jak reagują zarządzający siecią i jak się
> przygotowują na takie wypadki.

Jeśli chodzi o przygotowanie - to prewencja czyli monitorowanie sieci,
monitorowanie raportów po nowych wirusach/robalach/dziurach (z wiadomych
źródeł). A jak reagują - ano właśnie stosownie do zagrożenia, jeśli
ten jeden klient rozsyła robala, o którym właśnie dostaliśmy raport
z buqtrack'a i nie ma jeszcze dokładnego opisu co ten robal robi - jak
najszybciej odciąć i poprzez Help Desk powiadomić. Po prostu nie ma czasu
- za dużo było przypadków, gdy właściewie w kilka minut robal atakuje
zewsząd, a zawsze jest szansa, że im szybciej się zareaguje tym wolniej
rozniesie.

> Właśnie jak najbardziej przystający. Tylko że nie z punktu "co tam jeden",
> ale "jeśli sieć się kładzie przez jednego, to gdzie może tkwić problem".

Tak naprawdę gdzie? W podejściu pewnej firmy z deszczowego miasta w USA.. Za
długo najpierw ignorowała Internet, a następnie bezpieczeństwo w Internecie.
Co w połączeniu z dominacją rynku daje pożywkę. Aczkolwiek podejście
się już zmieniło - także m.in. dzięki nakazowi władz federalnych.

Ale jak już ktoś pisał - po co ma płacić za dodatkowy firewall w XP,
toż to zgroza. Tak jakby cena produktu tego miała jakikolwiek związek
z kosztami produkcji czy ilością modułów/licencji -)

--
Andrzej Bursztynski,  My personal opinions are just mine
-dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-