Re: Czy dostawca miał rację???

Autor: Rafal Rabczuk <spag_at_o2.pl>
Data: Wed 23 Jun 2004 - 12:09:52 MET DST

> Podaj ustawę (nr. Dz.U, pozycja) i artykuł który masz na myśli.
>
> Hint: to że coś jest karalne, nie oznacza, że karę może wymierzyć Pan
> Admin Wielce Ważnego Providera. Chyba, że masz jakiś prawagraf, który
> upoważnia providerów do działania z pominięciem Sądu "dla dobra
> użytkownika". Ale w przytoczonym w Twoim postingu kawałku jest tylko
> stwierdrzenie, że "(bla bla bla) jest karalne". W dalszej części
> ustawy powinno być określenie w jaki sposób jest to karalne. Zazwyczaj
> jest tam wymionuiony np. kodeks wykroczeń, kodeks karny itp. Nie
> [...]

USTAWA
z dnia 2 marca 2000 r.

o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

Dz.U. z 2000r. Nr 22, poz. 271, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204

Rozdział 1

Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa

[...]

Art. 2.

1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej
odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w
terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.

2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).

3. W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest
zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w
stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od
nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

Art. 3.

1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, powinien
przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie odstąpienia
od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i wręczyć wzór
oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska (nazwy)
oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć
konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i
rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę.

2. Konsument, na żądanie przedsiębiorcy, poświadcza na piśmie, że został
poinformowany o prawie odstąpienia i że otrzymał wzór oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.

Art. 4.

Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od
umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna się. W
takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od
uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego
powodu odstąpić od umowy po upływie trzech miesięcy od jej wykonania.

to odnosnie zawierania umow - caly tekst na www.prawokomputerowe.pl

zrezsta poczytajcie sobie sami bo ja tam prawnikiem nie jestem.

co do wypowiedzi zgodze sie ze nie wiem zbytnio na ten temat ale wiem ze
dzialanie zaklocajace dzialanie sieci jest niezgodne z prawem

USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych

(Dz.U. 1997 Nr 133 poz. 883)

Zabezpieczenie zbiorów danych osobowych

Art. 36.
Administrator danych jest obowiązany do zastosowania środków technicznych i
organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych, a w
szczególności powinien zabezpieczyć dane przed ich udostępnieniem osobom
nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z
naruszeniem ustawy, zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

Art. 37.
Do obsługi systemu informatycznego oraz urządzeń wchodzących w jego skład,
służących do przetwarzania danych, mogą być dopuszczone wyłącznie osoby
posiadające upoważnienie wydane przez administratora danych.

Art. 38.
Administrator danych przetwarzanych w systemie informatycznym jest
obowiązany zapewnić kontrolę nad tym, jakie dane osobowe, kiedy i przez kogo
zostały do zbioru wprowadzone oraz komu są przekazywane, zwłaszcza gdy
przekazuje się je za pomocą urządzeń teletransmisji danych.

Art. 39.
1. Administrator danych prowadzi ewidencję osób zatrudnionych przy ich
przetwarzaniu.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1, mające dostęp do danych osobowych,
obowiązane są do zachowania ich w tajemnicy. Obowiązek ten istnieje również
po ustaniu zatrudnienia.

moze zanim zacznee tu dalej cytowac prawo lepiej isc do jakiegos prawnika
ktory naprawde sie na tym zna. a nie samemu wyszukiwac informacji.

Wiem ze zaklocanie dzialania sieci jest podpinane pod prawo
karne(materialne)

(sieci teleinformatyczne) ale musialbym konkretnie sprawdzic na czym
chwilowo mi nie zalezy proponuje przekopac sobie net PRAWO KARNE KOMPUTEROWE

np. http://asp.digikom.pl/kara.htm z roku (art. 285) z 98

moze rzeczywiscie - niech sobie sieja te wierusy a jak ktos zglosi to
dopiero wtedy scigac i odcinac ?

poddaje sie i tyle

r.