Re: Czy dostawca miał rację???

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Wed 23 Jun 2004 - 02:05:25 MET DST

On Tue, 22 Jun 2004 12:21:19 +0200, Sebastian Bialy
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

>To jest NTG, ale powiem Ci, że w moim przypadku rozsiewanie wirusów =
>natychmiastowe wycięcie usera. A to dlatego, że mnie może mój dostawca
>zaraz odciąć (http://www.internetdsl.pl - informacja o
>Worm.Win32.Opasoft). Nie ma czasu na łaskawe proszenie pana Kowalskiego
>żeby sobie załatał dziurę w systemie ("Panie, przeciez Word mi działa,
>to po co mam zmieniać?" - codzienne dialogi z moimi userami).

Mylisz dwie rzeczy - natychmiastowe odciecie usera destabilizujacego
prace sieci (dzialanie jak najbardziej sluszne) z niewyjasnionym
odcieciem klienta ktory za dostep zaplacil. Jak user siec
destabilizuje to sie go odcina w interesie pozostalych uzytkownikow
ale jako placacego klienta nalezy go niezwlocznie o zaistnialej
sytuacji powiadomic - niech u siebie posprzata, adminowi relacje z
wykrytych problemow zlozy i wowczas wlacza sie go na probe. Inna
sprawa jak numery sie powtarzaja - znaczyloby to ze klient nie potrafi
zapanowac nad wlasnym systemem, wowczas albo niech zaplacio za
dodatkowe filtrowanie (nie ma lacza samodzielnego a jedynie tunel do
maszyny providera - dodatkowa robota dodatkowo kosztuje, niech
placi...) albo wypowiada sie umowe jako osobie niepowaznej.
Ale nie tak ze przy pierwszym przypadku destabilizacji systemu (moze
gosc mial "zelazny" system, pojechal na wakacje a w miedzyczasie ktos
nowo ujawniona dziure wykorzystal...) odcina sie lacze i nie podejmuje
zadnej proby powiadomienia uzytkownika.

--
Darek