Re: szybsze ? tansze ? idsl

Autor: Heniek <heniek_at_echelon.gov>
Data: Mon 21 Jun 2004 - 23:40:16 MET DST

> Czyli TPNET to standard, a konkurencja która jest tańsza jest droga, tak?
> Pokręcona ta logika ;-)

Niestety, paradoks polega na tym ze tpnet sprzedaje _tanio_ dostep dla
swoich klientow, a ze w chwili obecnej sadze ze 80% ich klientow (jak sami
twierdza do konca tego roku ok 400K userow dostepu adsl-owego), natomiast
drogi ma internet nie adslowy, liczaca konkurencja nie ma adsla (oprocz
netii i dialogu , one maja petle swoja i moze jeszcze kogos...) a reszte ma
droga dla swojego klienta. Nie mozesz porownywac za kazdym razem cen dostepu
FR/ATM tpsa z cenami dostepu innych operatorow bo to nie jest punkt
odniesienia cen za internet. Jezeli tpsa wprowadzi swoja oferte z poczatku
watku to ich 1Mbps bedzie kosztowal ok 60 EUR natomiast reszta operatorow
jest duzo drozsza, to ze to adsl, i transmisja niesymetryczna to inna
bajka/technologia jednak 1Mbps ~300 PLN to jest cena dla ich klienta, znaczy
ze moga sprzedac to pasmo za tyle i na tym jeszcze zarabiaja.

--
pozdr,
Heniek Kowalczyk