Re: szybsze ? tansze ? idsl

Autor: Zbigniew Sikora <zs_at_hor.net.pl>
Data: Mon 21 Jun 2004 - 15:03:18 MET DST

Użytkownik "Heniek" <heniek@echelon.gov> napisał w wiadomości news:cb6kb3$hu4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Najpierw przeczytaj http://infojama.pl/article.php?sid=2610 , zrozum kto tam
> marudzi i o co, A jezeli chodzi o mnie to jestem prezesem spolki prawa
> handlowego, ktora wlasnie sie zajmuje dostepem do internetu i o ekonomi co
> nieco wiem :-), place co miesiac za lacza o przeplywnosci lacznej ponad
> 20Mbps, oczywiscie nie uzywam zadnych idslow i wydaje na nie co miesiac
> ponad 20K PLN, jest do dla mnie zenujace. To o czym pisalem odnosi sie do
> artykulu do ktorego link jest powyzej.

Że tak powiem "jestem w temacie", więc nie muszę czytać.
Ale tym bardziej nie rozumiem, o co chodzi. Świadczysz usługi dostępowe, hostingowe ? Jeśli korzystasz z Polpaku, to nie bulwersuje Cię jego cena ? Jeśli świadczysz usługi dostępowe, to nie masz zastrzeżeń do cen dzierżawy pętli lokalnej ?
A jeśli uważasz, że ceny dostępu oferowane przez innych operatorów są zbyt wygórowane, to zwróć uwagę, że tam też istnieje problem dotarcia do abonenta. Dla przepustowości powyżej takich, jak podałeś problem jest już nietrywialny, bo w grę wchodzi praktycznie albo światłowód (kłania się dzierżawa kanalizacji kablowej), albo radio wysokiej częstotliwości. Ceny podane w rozważaniach o wymianie ruchu - na które się powołałeś - dotyczą peeringu, gdzie połaczenie sprowadza się na ogół do kawałka patchcord'u, więc koszty dostępu odpadają.
Wyjasnij więc, proszę, bo zgłupiałem do reszty.

--
Z#