Re: zakładania telefonu ciąg dalszy

Autor: Miernik <miernik_at_ctnet.pl>
Data: Tue 15 Jun 2004 - 17:56:07 MET DST

Przemysław Maciuszko <sal@hell.pl> wrote:

> Nasuwa się tutaj pytanie - czy Ty kiedykolwiek korzystałeś z czegoś co tak
> bardzo krytykujesz - mianowicie Neostrady? Śmiem wątpić.

Tak korzystałem, przez kilka miesięcy przed słynnym przegięciem pały
na początku tego roku czyli afery TP<->Pol34.

Kilka miesięcy męki, "512 kbps" -> w rzeczywistości poza godzinamy
00:00-06:00 to tak średnio 128 kbps, średnio dwa dni w miesiącu nic
nie działa.

> Poza tym - idąc tym tropem można powiedzieć, że 256kbps podzielone na 100
> komputerów w szkole też działa dobrze, bo nikt nie korzysta z p2p.

Ściąganie filmów przez p2p to nie jest normalne korzystanie z sieci. W
rozsądnie zrobionej sieci, do tego celu przeznacza się tylko pasmo
którego nikt akurat nie potrzebuje do żadnych innych, prawdziwych
usług sieciowych (www, smtp, ssh itp). Dlatego użytkownik nie musi się
martwić że jakieś ściąganie śmieci im zapcha łącze. W taki sposób
256kbps (od dobrego upstream providera) może być całkiem dobrym łączem
nawet na 100 komputerów. Jeśłi RTT byłby zawsze <100 ms, i wprowadzone
ograniczenia wysycania łącza przez ściągaczy to wolałbym łącze na
jednym takim kopie niż neostradę dla siebie.

--
    Miernik         _________________________  xmpp:miernik@amessage.info
___________________/__ tel: +48888299997 __/      mailto:miernik@ctnet.pl