Re: NEO 128 - dumpingowa polityka tepsy

Autor: Miernik <miernik_at_ctnet.pl>
Data: Wed 02 Jun 2004 - 01:15:24 MET DST

Mateusz Swatek <mateo@site.krakow.pl> wrote:

> 128 * 100 jakby nie patrzec wychodzi 128 00 kbit = 12 Mbit a nie 2

Tak, i każdy user ciągnie pasmo cały czas na full, na pewno...
Zastanów się: Wyobraź sobie że jesteś firmą wodociągową i masz 100
abonentów z których każdy ma w domu krany o łącznej przepustowości 20
litrów na minutę. Czy to znaczy że Twoje możliwości pwinny pozwalać na
dostarczanie 2000 litrów na minutę? Oczywiście że nie - sytuacja kiedy
wszyscy otworzą wszystkie swoje krany na full, aczkolwiek teoretycznie
możliwa, w praktyce nigdy się nie zdarzy.

W praktyce wystarczy zapewnić około 15-20% łącznej przepustowości
wszystkich podłączonych abonentów.
Statystycznie tyle wyniesie mnie więcej obciążenie.

--
    Miernik         _________________________  xmpp:miernik@amessage.info
___________________/__ tel: +48888299997 __/      mailto:miernik@ctnet.pl