Re: rozmowa chat - home.pl

Autor: Tomasz Śląski <spam.poleci.od.razu_at_do.kosza.com.pl>
Data: Wed 02 Jun 2004 - 01:40:51 MET DST

Mr.FX wrote:

> ..., bo w 1998r. (nie wiem jak jest teraz) hasła do pop3/ftp u wiekszosci
> firm hostingowych leciały bez użycia ssl - plain textem i nie bylo
> duzego problemu je wysniffowac?

...a w czerwcu 2004 roku 99% logowań do usług, o których wspominasz, nadal
leci plain text.
Tylko co bardziej dociekliwi (bardziej skłonni do paranoi ?) pytają się o
SSL.
Odpytywani na tą okoliczność hostingowcy często robią wieeeelkie oczy.

BTW, ZTCW, norma ISO 9001:2004 wymaga logowań do poczty/ftp via SSL.
Skwapliwie z tego korzystam, zgarniając klientów, od tych, co się spóźniają
z wdrożeniem SSL/TLS.

--
TOM TS635-RIPE
Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.