Re: "Czarne owce" hostingu... off topic

Autor: Marcin Kapski <admin_at_bbi.plNOSPAM>
Data: Mon 31 May 2004 - 12:41:59 MET DST

> Przede wszystkim, jeśli klient jest w stanie wyprztykać np. 10GB
> ruchu w dwa dni, to powinien się zastanowić, czy zwykły
> mass-hosting jest aby na pewno dla niego i czy nie powinien
> sobie zafundować serwera (czy to kolokacji, czy też
> dedykowanego).

Przecież 10 GB dla normalnego serwisu (dobrego) do nic strasznego. Na tym
polega ten biznes. Im więcej tym lepiej

> Trzeba się przy tym troszkę nakombinować, żeby w ten sposób taki
> klient nie monopolizował wszystkich instancji serwera, co jest o
> tyle łatwo, że X odbiorców zwisa na httpd dłużej niż normalnie.

Kwestia konfiguracji serwera.

> A czy klient nie podpisuje przypadkiem umowy, gdzie ma wyraźnie
> napisane, ile może przesłać w ciągu doby/tygodnia/miesiąca?

Mówimy ciągle o wyższości pasma nad transferem (lub odwrotnie)
Więc zakładamy ze takowej umowy nie ma.

> Na mój stan wiedzy to jednak limit transferu jest po prostu
> łatwiejszy.

na mój stan wiedzy łatwiejszy jest podział pasm.

> [...]
> się wyniosła, a reszta zgrzyta zębami, natomiast przeciętny user
> nie wyrabia w miesiącu więcej jak połowę limitu i nie ma
> problemów z zajętością pasma (w każdym bądź razie mnie się
> rzadko trafia moment, kiedy nie mogę wysycić swojego kawałka
> druta w blisko 100%). Tak samo jest z limitami w hostingu.
> Znakomita większość klientów nie odczuwa ich istnienia,
> natomiast ci, którym się to zdarza, zamiast wieszać psy na ISP
> powinni się zastanowić czy przy ruchu rzędu -nastu, -dziesięciu
> GB miesięcznie nie powinni wykupić adekwatnej usługi?

Bo TPSA nikomu nie płaci za transfer, tylko za pasmo. To że parę osób jak
twierdzisz na max przez 24h/dobę korzystało z przydzielonego im pasma przez
tpsa to co w tym złego ? przecież za to pasmo płacili.
Twój pogląd na ten temat wydaje mi się całkowicie niekonkretny.
Skoro tpsa sprzedała 100tyś neostrat gdzie każda ma prędkość 512 kbit/s to
chyba powinna być raczej przygotowania na transfery 512x100tyś (ok 50
Gbit/s) czy nie ?
A Tpsa robi tak że ma parę łącz 155 Mbit i tak oscyluje ruchem, żeby
przestojów nie było. Teraz dowaliła limity transferów, mimo iż wiadomym jest
ze za punkty styku, za ruch od siebie nie płaci ani złotówki. I wiadomym
jest ze 80 roku z neostrad to ruch po jej własnej sieci szkieletowej.

Ileż było już listów że ten a ten ISP w "bloku" ma 20 klientów na SDI?
Zgodnie z twoim rozumowaniem to jest to całokwicie słuszne.
Jak mam 20 klientów i każdemu z nich przedstawiam umowę na 128 kbit z cirem
64 kbit, to raczej muszę mieć łącze minimum 1280 kbit.s bo nie dotrzymam
warunków umowy. A wg ciebie powinno się jeszcze dać ograniczenie transferu.
Tylko dlaczego ?

To samo tyczy się kont www.
Posiadam własny serwer i łącze. 5 GB na dzień to dla mnie standard, a łącze
wcale nie jest wysycone.
Jakby mi isp limitował transfery to raczej bym mu podziękował.