Re: domena *.pl

Autor: Marcin Kapski (admin_at_bbi.plNOSPAM)
Data: Tue 11 May 2004 - 23:03:31 MET DST

Użytkownik "Andrzej Bursztynski" <____at_neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:slrnca2ecm.irq.____at_andy.pse.dyster...

> A jaki akt prawny reguluje "dobro narodowe" .pl czy Internet?

I tutaj leży sedno sprawy. Jeden na dodatek komercyjny podmiot zarządza
dobrem narodowym, bez podstawy prawnej (lub ja nie wiem gdzie jej szkać a
ona istnieje), ustala cenę i tak naprawdę rezerwuje niektóre domeny kierując
się tylko czystym zyskiem.
Do tego jest monopolistą, który nie podlega pod Urząd Antymonopolowy i do
tego zarządza domeną .pl czerpiąc z tego procederu potężne zyski - robi to
bez przetargu. Zyski jako KBN przeznacza często na debilne przedsięwzięcia
(biultyn kbn z 1999 roku mówi o dofinansowaniu łączności GEANT Polska z
centralą we Francji kwota 2 mln pln - pisze z pamięci więc może sie mylić co
do wielkości). Dla mnie NASK w obecnej formie powinno zostać rozwiązane.
Wszyscy płacąc podatki oraz rejestrując domeny, powiększamy jego pozycję na
komercyjnym już rynku. Ciekawe czy dostaniemy akcje pracownicze, bo przecież
chcąc nie chcac przyczyniamy się do wzrosyu jego wartości na wolnym rynku.
Pewnie zostanie sprzedany, i nawet nie dowiemy się za ile i na jakich
zasadach.