Re: domena *.pl

Autor: Andrzej Bursztynski (____at_neostrada.pl)
Data: Wed 12 May 2004 - 00:44:37 MET DST

Marcin Kapski wrote:

> I tutaj leży sedno sprawy. Jeden na dodatek komercyjny podmiot zarządza
> dobrem narodowym, bez podstawy prawnej (lub ja nie wiem gdzie jej szkać a
> ona istnieje), ustala cenę i tak naprawdę rezerwuje niektóre domeny kierując
> się tylko czystym zyskiem.

Nic nie stało na przeszkodzie, byś tym podmiotem był np. Ty Marcinie. (Nie
żebym bronił czy szczególnie miłował NASK). Gdzie byłeś w latach 1990-1993?
Gdzie byłeś w roku bodaj 1998 - odbyło się nawet spotkanie inicjatywne "w
sprawie" i co? Jakoś nie było w końcu chętnego by sie tym zająć. Ale ponarzekać
i wypisywać duby smalone to wielu potrafi.

> Do tego jest monopolistą, który nie podlega pod Urząd Antymonopolowy i do
> tego zarządza domeną .pl czerpiąc z tego procederu potężne zyski - robi to
> bez przetargu.

Nie byłbym taki pewny, że nie podlega pod UA.

> Zyski jako KBN przeznacza często na debilne przedsięwzięcia
> (biultyn kbn z 1999 roku mówi o dofinansowaniu łączności GEANT Polska z
> centralą we Francji kwota 2 mln pln - pisze z pamięci więc może sie mylić co
> do wielkości).

Widać coś przegapiłem, bo nagle NASK=KBN, firma komercyjna=KBN=podatki.
Kto dofinansował i kogo? Może lepiej nie pisz z pamięci, bo wygląda to
dość interesująco (dofinansowanie koncernu z budżetu nauki?)

[..]

> Wszyscy płacąc podatki oraz rejestrując domeny, powiększamy jego pozycję na
> komercyjnym już rynku.

To w końcu NASK jest firmą komercyjną czy nie? Jeśli komercyjną - co mają
podatki do tego?

> Ciekawe czy dostaniemy akcje pracownicze, bo przecież
> chcąc nie chcac przyczyniamy się do wzrosyu jego wartości na wolnym rynku.
> Pewnie zostanie sprzedany, i nawet nie dowiemy się za ile i na jakich
> zasadach.

Pewnie, powinniśmy też dostać akcje pracownicze (dobre sobie - czemu
"pracownicze") także np. ORLENu (ja regularnie "przyczyniam się do wzrostu"
kupując benzynę na dowolnej zresztą stacji, nie tylko ORLENU), piekarni
co zaopatruje sklep na rogu itd itp.

--
Andrzej Bursztynski,  My personal opinions are just mine
-dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-