Re: DSL TEPSA 1Mb PROSZE O OPINIE PRAKTYCZNE

Autor: Witold.Władysław.Wojciech.Wilk_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl
Data: Tue 13 Apr 2004 - 14:01:38 MET DST

Szymek Jędrzejczak do pl.internet.polip napisał(a):
> "troche ramu" tzn ile?

ja mam 512MB, ale to jest trochę mało (squid wielkości ok. 200MB w ramie
po uruchomieniu, z małymi wielkościami np. cache_mem), do tego serwer
ftp/smb, udostepniony dysk 80gb na lan z różnymi rzeczami które
użyszkodnicy wrzucają, serwer www, news, poczta, dnscache, dnsserver,
snmp dla mrtg, trochę duże iptables... i kilka innych rzeczy... całkiem
dużo jak na 512MB ram i cel333... jednak więcej w tą płytę nie włożę.
chodzi w miarę dobrze, ale to już jest powoli na granicy "przeginanie z
wydolnością" IMVHO... ale chodzi. w godzinach szczytu jeszcze się
wyrabia.

wąskim gardłem jest u mnie dysk na którym leży serwer news, poczta,
squid i trochę innych rzeczy - jest to 40GB _5400_ rpm... cichy, miły,
ale niestety - wolny. a zawsze się znajdzie trochę plików do
otwierania... szczególnie przez squida...

> ale musze przyznac, ze w te swieta sie toche zawiodlem, jakos tak sie
> zlozylo, ze 6-7 osob wlaczylo eMula jednoczesnie no i... klapa pingi do
> routera przegowego do 3000 dochodzily, tylko nie wiem czy to wina
> opciazenia upload (przyciete do 28 kB/s) czy ilosci polaczen. Gdzies
> czytalem, ze ADSL`e nie lubia duzej ilosci polaczen (??)

co do ilości połączeń to nie wiem, ale upload musisz mieć tak zrobiony,
żeby go maksymalnie wykorzystać. małe pakiety, pakiety z TOS
minimize-delay, SYN,ACK - wszystko musi iść w pierwszej kolejności...
pakiety niektórych usług, np. www też by wypadało...

ja mam upload przycięty do chyba 200kbits na 3 klasy które nie posiadają
ceil dochodzącego do 200kbits... tak jest to zrobione, że każda ma
priorytet mniejszy od pierwszej... a zresztą zobacz sobie na
http://www.cznet.org/~maniack/rc.htb, takie kiedyś zrobiłem i mi
działa...

może być to problem z połączeniami, emule ZTCW tworzy masę połączeń...
ale czy to wiesza ADSL'e? nie wiem...

--
Witold_Władysław_Wojciech_Wilk[rwt:+48322270471](ICQ65665716)|GIT:d-r-!h
[n7110:+48605066384]<kcainam_at_tencz.gro[read.wspok]>|sa---C++UL++++P+!wI?