Re: Hakiery

Autor: Neas (neas_at_usun-to.neas.ws)
Data: Tue 06 Apr 2004 - 16:15:30 MET DST

Piotr KUCHARSKI <chopin_at_sgh.waw.pl> pisze:

>Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że K-line to tylko jeden z wielu
>powodów ataków DDoS. Niektóre inne to:

Kilka przykładów z ostatniego tygodnia (1 host):

- 3h tcp-syn floodu na 22, bo abuser nie otrzymał statusu
operatora, a w zamian został wyproszony z kanału
- ~15m tcp-syn floodu na 80, bo użytkownik serwera miał nick,
który 'należał' to abusera
- dwa razy po ok. 2h udp floodu z niewyjaśnionych przyczyn
- 3h udp floodu, bo abuserowi nie spodobała się wypowiedź
jednego z użytkowników

>Kilka razy rozmawiałem z takimi. Są święcie są przekonani (albo tylko
>udają to święte przekonanie), że
>a) mają rację
>b) IRC należy do nich (i tylko do nich)
>c) DDoS to tylko drobna złośliwość, prztyczek w nos zaledwie dla
> atakowanego
>d) nikomu innemu się krzywda nie dzieje
>e) są bezkarni
>f) wolno im

Najgorsze, że w ich opini nie robią nic złego i nie powodują
żadnych strat. Nie są w stanie pojąć, że ich debilne zabawy nie
kończą się na 'ping timeout' sesji nielubianej osoby, a ich
skutkiem jest także brak dostepu do danego komputera dla innych
użytkowników. Nie wiem, jak można tego nie rozumieć, ale
najwyraźniej można.

>Dla mnie to zwykli internetowi *terroryści*: stawiają żądania,
>a w przypadku ich niespełnienia atakują DDoS-em.

Można się pocieszać, że większość z nich jest (z tego co
zauważyłem) niepełnoletnia, istnieje więc pewna szansa, że z czasem
zmądrzeją. Z drugiej strony głównie z tego powodu czują się bezkarni.