Re: ADSL netia !! :D

Autor: mlopaci (mlopaci_at_netscape.net)
Data: Wed 31 Mar 2004 - 15:36:30 MET DST

gtk_at_adm wrote:

> Skad pewnosc ze jest to 2k zl? cena negocjonowana jest indywidualnie.
Stawiam dobrą flaszkę jeśli pokażesz mi ofertę na duże łącze do TPnetu
poniżej 1800zł za 1Mb/s.

> Poczytaj moze raporty finansowe portali, bo przyczepiles sie kosztow
> lacza i sadzac po tym co piszesz uwazasz je za jedne z nielicznych jakie
> ponosi wlasciciel portalu. Poczytaj tez o przychodach.
Niestety w tych raportach nikt nie pisze ile %ruchu ma do TPSA, a ile
%kosztów łączy stanowi ruch do TPNET.

Ale te koszty powodują, że w PL nie opłaca się robić usług
szerokopasmowych. Nasze portale są pod tym względem wyjątkowo ubogie, a
biorąc pod uwagę ich partnetów (Onet/ITI, Interia/RMF) mogą mieć dużo
multimedialnej treści.

Streaming radiowy polskich stacji jest realizowany z Pragi Czeskiej.
Pracę mają Czesi, pieniądze z TPSA wypływają do Opentransitu (France
Telekom), a z radiów pieniądze płyną do Czechów.

> Yahoo tez sprzedaje reklamy na polskim rynku? google porowujesz z
> onetem, interia, wp ?

Yahoo właśnie szykuje się do wejścia na rynki Europy wschodniej zaczyna
od Rosji, następna jest Polska. Google jest takim samym uczestnikiem
polskiego rynku rekalamowego jak Onet i Interia, ale dzięki TPSA może
sprzedawać reklamy taniej.