Re: Odpowiedzielanosc za tresci w Usenecie

Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski (dominik+0403_at_usenet.rangers.eu.org)
Data: Fri 19 Mar 2004 - 00:33:24 MET

Date: Thu, 18 Mar 2004 14:11:25 +0100
From: Piotr 'VaGla' Waglowski
> Witam
> Pragnalbym zasiegnac Panstwa opini dotyczacej mozliwosci ponoszenia
> odpowiedialnosci za tresci wysylane na grupy Usenetu. Przygotowalem
> "niewinny" felieton dotyczacy tego tematu:
> http://www.vagla.pl/felietony/felieton_038.htm
> Tocza sie obecnie dwa procesy (przynajmniej wiem o dwoch) - oba koncentruja
> sie na problemach naruszania prawa autorskiego. Porownuje sie Usenet do sp.
> Napstera (w takim ksztalcie jaki ten serwis mial przed "reaktywacja").
> Problem istnieje, bo chyba nie ma juz osob, ktore uwazaja, ze przez
> [...]

Mógłbyś sprecyzować poniższe stwierdzenie?

[...]
Prawdą jest jednak również i to, że istnieją takie kategorie informacji,
których rozpowszechnienie (niezależnie od medium, w jakim to nastąpiło)
może powodować określone konsekwencje natury prawnej. [...] Mimo przyjęcia
generalnej zasady, zgodnie z którą odpowiadać powinien sprawca naruszenia
prawa, może się zdarzyć, że w niektórych przypadkach odpowiadać może
również administrator serwera, który nie zareagował w określony sposób.
[...]

Chodzi mi o przykłady, kiedy administrator byłby odpowiedzialny karnie
z powodu rozpowszechniania tychże treści.

--
RRBL: http://rbl.rangers.eu.org/
"Junk mail is war. RFCs do not apply."