Odpowiedzielanosc za tresci w Usenecie

Autor: Piotr 'VaGla' Waglowski (vagla_at_vagladalej.dousuniecia.pl)
Data: Thu 18 Mar 2004 - 14:11:25 MET

Witam
Pragnalbym zasiegnac Panstwa opini dotyczacej mozliwosci ponoszenia
odpowiedialnosci za tresci wysylane na grupy Usenetu. Przygotowalem
"niewinny" felieton dotyczacy tego tematu:
http://www.vagla.pl/felietony/felieton_038.htm
Tocza sie obecnie dwa procesy (przynajmniej wiem o dwoch) - oba koncentruja
sie na problemach naruszania prawa autorskiego. Porownuje sie Usenet do sp.
Napstera (w takim ksztalcie jaki ten serwis mial przed "reaktywacja").
Problem istnieje, bo chyba nie ma juz osob, ktore uwazaja, ze przez
publikacje mozna naruszyc obowiazujace przepisy (czy tez sie myle i sa takie
osoby?), pytanie zas polega na tym kto mialby ponosic odpowiedzialnosc, za
jakie dzialanie lub zaniechanie i w jakich granicach...
Licze, ze specjalisci wytkna mi w sposob okrutny wszelkie bledy dotyczace
"faktow" zawartych w tekscie...
Pozdrawiam

Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl