Re: upad³o¶æ WP

Autor: richie (urip_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 04 Mar 2004 - 22:43:26 MET

On Wed, 3 Mar 2004 14:38:04 +0100, "Andrzej P. Wozniak"
<usher_at_f2virt.onet.pl> wrote:

>Bêdziesz ¿y³, je¶li potrafisz wskazaæ, gdzie tam jest napisane o grupach
>dyskusyjnych. Skup siê - o *grupach*, nie o e-mailach, komunikatorach czy
>forach.

Ufff... proszê o wybaczenie. Zapomnia³em ¿e usenet to zupe³nie inne
medium, nie maj±ce nic wspólnego z w/w przez ciebie. Oczywi¶cie, moja
wina.

>A mo¿e co¶ Ci mówi taki nag³ówek, ¿artownisiu:
>
>Mini Netykieta grup news i list dyskusyjnych
>http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

A mówi, mówi.. wszak to siê od niego wszystko zaczê³o.
Ale skoro tak ju¿ weszli¶my na powy¿sz± stronê, co powiesz na
zawarto¶æ linków istniej±cej na niej. Ot, np. "Etykieta Usenetu"
autorstwa Jaros³awa Rafy http://www.wsp.krakow.pl/papers/netykiet.html
Czy bêdê ¿y³, je¿eli w powy¿szym dokumencie nie znajdê ani s³owa,
mówi±cego o tym jak¿e to superwa¿ne i wymagane jest podpisywanie siê
imieniemi i nazwiskiem w wys³anych postach w usenecie?
Jeszcze ciekawszy jest pierwszy link: "SIEC, WSKAZÓWKI DLA
U¯YTKOWNIKOW I ZASADY ETYKIETY" (rok 1992)
http://urethan.chem.pg.gda.pl/docs/S_S_vivre.txt
W dziale p.t. "KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA (E-mail, grupy LISTSERV,
Usenet, Mailing lists)" /na marginesie, czy¿by autor tej¿e netykiety
o¶mieli³ siê zapakowaæ do jednego worka emaile i usenet? nie ¿ebym siê
czepia³/ przeczytaæ mo¿emy:
"W stopce przesylki pocztowej zalaczaj swoje dane (signature)" /hmm,
pocztowej? czy to dotyczy te¿ usenetu?/ "Powinny one zawierac: imie,
nazwisko, stanowisko, komorke organizacyjna, adres E-mail i byc nie
dluzsze niz 4 linie. Dodatkowo mozna podac adres pocztowy i nr
telefonu."
Szanowny panie Andrzeju: nie widzê w pañskiej stopce ani stanowiska,
ani komórki organizacyjnej. Braku numeru telefonu ani adresu
pocztowego wytykaæ nie bêdê, bo s± one tylko - jak widaæ - opcjonalne.
No, ale najciekawszy cytat zostawi³em sobie na deser:
"Nie uzywaj sieci akademickich do celow handlowych i prywatnych"

Ze tak sobie pozwolê na filuterne podsumowanie - gdyby tak
rzeczywi¶cie wszyscy w Polsce stosowali siê do zaleceñ tej netykiety
to... pewnie nie by³oby o czym dyskutowaæ na polipie. A ju¿
w szczególno¶ci o bramkach POL34-TPNET bo podejrzewam ¿e przys³owiowe
"2Mbps na krzy¿" by wszystkim wystarczy³o ;) Tak siê jako¶ dziwnie
sk³ada ¿e ¶wiat posun±³ siê te 10 lat do przodu, ale niektórzy nie
potrafi± zrozumieæ ¿e czê¶æ zapisów w tamtej netykiecie umar³o ju¿
¶mierci± naturaln±.

richie

--
Unik jaki zastosowa³ rzadko ogl±da siê na naszych ringach...
z³apano go dopiero przy szatni, jak odbieral koszulkê.