Re: problem z dsl512

Autor: Sebastian Bialy (heby_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 02 Mar 2004 - 22:42:02 MET

venditor wrote:

> dsl 512 i od samego poczatku sa z nia problemy (czyli od 6 miesiecy). Chodzi
> o to, ze polaczenie jes przez jakies 30 sek. do gora 5 min, a pozniej jest
> zerwane na podobny czas. W sumie to chyba wiecej jest okresow kiedy nie ma
> internetu.

Rok temu miałem DSL512 i miałem podobny problem. Liczyłem na to, że
problem został rozwiązany przez tepse i producenta modemu (od tamtego
czasu mam 1M i inne problemy), ale widze, że może być ciagle to samo co
miałem. Mianowicie modem wieszał się lub przytykał kiedy liczba połaczeń
na port inny niż 80 przekroczyła pewną magiczną liczbę na sekundę :/
Oczywiście miało to związek z programami P2P. Dlaczego akurat na 80 ?
Nie wiem, może dlatego, żeby na infolini twierdzili "jak działają Panu
strony www, to problem jest po Pana stronie" :/ Ograniczyłem więc
pakiety otwierające połączenia do jakiejś sensownej wartości i od tej
pory miałem łacze "bezawaryjne" :)

Ta magiczna liczba to około 5-10 nowych połaczeń na sekundę. Dobierałem
eksperymentalnie. Zawieszenie się modemu trwało pare - paredziesiat (do
minuty) sekund. Modem w tym czasie nie odpowiadał na pingi, choć co
ciekawe odpowiadały dalsze komputery w sieci (ping i WWW na zewnątrz
zawsze działało :).

Efekt był taki: ograniczam podłaczenia -> net działa, zdejmuje
ograniczenie -> pada po paru sekundach (www dalej działa).

Teraz mam ten sam modem podkrecony na 1M i nie ma takiego problemu, więc
nie wiem w końcu, czy był to problem samego modemu, czy może czegoś
dalej w tepsie.

Mam nadzieje, że coś wam to pomoże, powodzenia w bojach.

--
Sebastian Bialy - heby_at_poczta.onet.pl