Re: NETIA ADSL

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 27 Feb 2004 - 01:38:23 MET

On Thu, 26 Feb 2004 17:17:37 +0100, mlopaci <mlopaci_at_netscape.net>
wrote:

>Jakos TP nie jest zainteresowana instalacja Neostrady u mnie w domu. Mam
> od TP ISDN, ale TP twierdzi, że na linii z ISDN'em DLS'a nie można
>założyć (ok, nie stać ich na rozbudowe sieci, bo portale i POL34 nie
>dofinansowały rozwoju sieci abonenckiej).

Akurat tu sie mylisz. Tym razem (zjawisko nietypowe ale i im moze sie
zdazyc...) TPSA ma racje - nie da sie na linii ISDN (czyli z definicji
cyfrowej juz) postawic ADSL - po prostu pasmo wykorzysttywane w
transmisji ISDN i pasmo ADSL zachodza na siebie...
Mozliwa za to jest (ale wymaga to odrobiny gimnastyki) kombinacja
odwrotna - mozna na zwyklej linii analogowej postawic ADSL i czesc
jego przepustowosci wykorzystac na przeslanie ISDN-u - fakt ze jak sie
przykotluje cala moca ISDN-u to prawie nic z ADSL-a na inne potrzeby
nie zostanie - ale badzmy szczerzy, czy wideotelefony ISDN sa az tak
rozpowszechnione?

Problem polega glownie na tym ze na swiecie nikt takich akrobacji jak
IDSN over ADSL nie uskutecznia - czyli nikt stosownego sprzetu nie
produkuje. Trzeba dobrac stosowne kosci, zaprojektowac plytki,
obudowy, napisac firmware - i dla kogo? Dla dziesieciu abonentow TPSA?
Ty wiesz ile kosztuje opracowanie jednego takiego pudelka?

> Do mojego domu dochodzą
>również wolne pary miedziane z centrali TP, ale TP twierdzi, że nie ma
>technicznej możliwości instalacji Neostrady bez wykupienia abonamentu
>analogowego. Jak wykupię abonament, to problemy techniczne znikaja.

I swietle tego co napisalem slusznie twierdzi. Opracuj sprzet do
realizaci ISDNoADSL (zarowno na abonencki jak i centralowy koniec
druta), zaoferuj za rozsadne pieniadze tepsie - zaraz mozliwosci sie
znajda. Tyle ze nie wroze ci zebyz sie na konstrukcji takiego sprzetu
dorobil.

A z "wykupieniem" abonamentu analogowego - przeciez mozesz nie tyle
wykupic kolejny abonament co zdegradowac (oczywiscie tracac wniesiona
oplate instalacyjna) abonament ISDN do analogowego. Dwoch linii miec
nie musisz - nie ma zakazu rezygnacji z dotychczas swiadczonych uslug.
Zastanow sie po co ci ISDN - czy faktycznie korzystasz z jego
mozliwosci poza transmisja danych bo jesli nie to mze rzeczywiscie
pojedyncze analogowe lacze telefoniczne plus cyfrowe lacze ADSL na tym
samym drucie bedzie lepiej zaspokajalo twoje potrzeby?

--
Darek