Re: TPNET - POL34

Autor: mlopaci (mlopaci_at_netscape.net)
Data: Fri 20 Feb 2004 - 10:29:44 MET

Konrad Plich wrote:

> Przyznam że nie jestem pewien na co mam odpowiedzieć. Jeśli zgaduje dobrze
> że pytanie jest: "Dlaczego ceny łączy międzynarodowych są niższe niż ceny
> TPNET" to odpowiedź jest prosta.

Powtorze pytanie. Jesli dostawca tresci ma swoja siedzibe w Szwecji lub
USA i kupuje lacze do internetu do Telii placac za to kwote X moze bez
ograniczen wysylac dane do TPNETu. Jesli dostawca tresci ma siedzibe w
PL i kupuje lacze do interentu od tej samej Telii, to zakladasz mu filtr
  blokujacy dostep do TPNET i przedstawiasz mu oferte na dostep do TPNET
za 5*X.
Pytania
1) Dlaczego ograniczasz ruch krajowych AS'ow kierowany przez lacze
zagraniczne; Czy czyms sie rozni 1Mb/s ruchu z google od 1 Mb/s ruchu z
Onetu.
2) Dlaczego koszt dotarcia do klienta TPNET strumieniem 1Mb/s ponoszony
przez google lub yahoo ma byc nizszy niz taki koszt ponoszony przez
onet, interie, wp, gazete.
3) Z Twojej wypowiedzi wynika, ze oczekujesz "sponsorowania" przez
polskie portale rozbudowy Twojej sieci abonenckiej. Czy oczekujesz tego
rowniez od googla i Yahoo?
4) Czy nie uwazasz, propozycje typu "kupisz lacze u nas, lub u kogos kto
placi nam 2kzl, albo wyfiltrujemy Twoj ruch na laczu miedzynarodowym"
jest dzialaniem monopolistycznym;