Re: serwery czasu

Autor: hubert depesz lubaczewski (depesz_at_depesz.pl)
Data: Tue 17 Feb 2004 - 08:12:32 MET

Andrzej P. Wozniak wyrzeźbił(a):
> Czytałeś RFC 1305 (NTP, SNTP ver.3) czy RFC 2030 (SNTP ver.4)?

1305.

> Zwróć uwagę, że windowsowe polecenie
> net time /setsntp:153.19.0.141

przykro mi - nie mam windows.

> W RFC 2030 jest napisane:
> This memorandum describes the Simple Network Time Protocol (SNTP)

przepraszam, ale mówiliśmy o protokole ntp a nie sntp. ja rozumiem, iż w
tym rfc napisali, że ntp jest fajniejszy i w ogóle, ale to tak jakbyś
notatką w rfc od smtp chciał wykazać błąd w implementacji ftp.

> Jeśli mówimy o internecie, to serwer ntp już nie jest czyjąś prywatną sprawą.

sugerujesz, że jeśli postawię serwer ntp, który będzie wskazywał czas
przesunięty o 30 minut, to przyjdzie komisja, wlepi mi karę i zamknie
serwer?
może mam mylne wyobrażenie, ale usługi jakie świadczę na *moim*
serwerze, są tylko i wyłącznie moją sprawą - o ile oczywiście nie
naruszam prawa kraju w którym znajduje się serwer (lub dowolnego innego
jeśli akurat prawnicy tego kraju mają taką wizję). a nie wydaje mi się
by było prawo nakazujące pilnowania zegarów na serwerach ntp.

> Zresztą wspominałem o http://www.ntp.org. Służba czasu to nie widzimisię i
> zgodność z rozkładem jazdy we współczesnym wykonaniu PKP.

tylko czy ja wystawiając serwer ntp należę do "służby czasu"? czy
zmuszam kogoś do korzystania z mojego serwera? czy jeśli założę sobie
domenę mgk.org (ministerstwo głupich kroków) i zapiszę tam statut, że
każdy kto ma serwer kroków (chodzenia - czyli w zasadzie siebie) ma
chodzić zgodnie z moimi regułami, to też będziesz optował za
uwzględnianiem tego?
nie mam nic do ludzi z ntp.org - natomiast fakt, iż oni tak uważają nie
jest z mojego punktu widzenia żadną wyrocznią. technicznie *mogę*
postawić serwer ntp z czasem przesuniętym o 33 minuty. zgodnie z opinią
ntp.org (i twoją i pewnie paru innych ludzi) nie mogę. ale np. zgodnie z
opinią .. czy ja wiem .. leppera, to pewnie w ogóle nie mogę korzystać z
sieci, bo rolnicy mają źle.

depesz

--
 czaderskie dywaniki do łazienki lub przed łóżko: