Prośba do właścicieli poddomen domeny warszawa.pl

Autor: artur_at__il.pw.edu.pl
Data: Mon 09 Feb 2004 - 10:28:44 MET

Prośba do właścicieli poddomen domeny warszawa.pl

Witam.

Dostali Państwo pismo z urzędu miasta z prośbą o wyrażenie zgody na
przejęcie przez magistrat administracji domeną warszawa.pl. Treść tego
pisma jest niezgodna z prawda i w większości nie na temat - realizacja
projektów internetowych miasta nie wymaga przejmowania administracji
domeną, a propaganda sukcesów urzędników tworzących "portal miejski" nie
ma nic wspólnego ze sprawą.

Pismo zawiera dwie nieprawdy: pierwsza: NASK nie wyraził zgody na
przejęcie domeny, ale odpowiedział, że zgoda zależy od zgody właścicieli
poddomen, zaś druga, to zobowiązanie się do "świadczenia usług w
standardzie nie niższym od warunków technicznych zapewnianych dotychczas
przez NASK". Jest to zwyczajne kłamstwo, gdzyż ani urząd miasta, ani jego
dział promocji nie ma w statusie tego typu usług i tym samym nie może
niczego w tej materii gwarantować (w innych też nie). Jedyną organizacją w
Polsce, która się tym zajmuje jest NASK i lepiej nie rezygnować z ich
usług na rzecz urzędników miasta, którzy wytłumaczą każde swoje działanie
kryształem oglądu dobra społecznego.

Z rozmowy telefonicznej z pracownikiem NASK dowiedziłem się, że brak
odpowiedzi na pismo jest równoznaczny z wyrazem obojętności w kwestii
administratora domeny warszawa.pl.

Bardzo proszę o odesłanie urzędowi miasta (z kopią do NASK) krótkiego
pisma, w którym _nie_ wyrażają Państwo zgody na przejęcie przez nich
domeny.

Piszę o tym dlatego, że jedynym celem całego zamieszania jest okradzenie
mnie z domeny www.warszawa.pl. Rozmawiam z urzędem na temat tej domeny od
1998, wielokrotnie proponowałem im nieodpłatne umieszczanie informacji
miasta, ale zawsze odpowiadano mi, że odgórne wytyczne każa im kraść (mój
Boże...). Do rozwiązywania tego typu sporów służy sąd, ale urzędnicy
wpadli na pomysł, że urządzą sobie plebiscyt wśród właścicieli poddomen
warszawa.pl i jego wyniki będą legitymizacją ich kradzieży.

Pozdrawiam,
Artur Grzymała