Re: Co wy na to?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_pm.waw.pl)
Data: Tue 03 Feb 2004 - 02:18:26 MET

MSZ <msz_at_kill-spammers.pmp.com.pl> writes:

> Bezpośrednio to może nie, w końcu zwyczaj rozpoznawania plików
> wykonywalnych po rozszerzeniach to bardziej CP/M, DOS i Windows, więc
> np. Mozilla zaproponuje otwarcie w programie do obsługi czegoś albo
> zapis na dysk. Pine nie oferuje niczego poza wyświetleniem albo
> zapisem, elm podobnie a mutta nie mam pod ręką.

Tak czy owak, zaden taki program nie powinien z zalozenia uruchomic
takiego kodu.

> Czyli teoretycznie coś wciśnięte w tar.gz by się mogło odpalić, jeśli
> obsługant graficzny do tar.gz rozpozna że jest execute ustawione i
> odpali.

Ale wtedy jest to blad (wciaz teoretycznie oczywiscie, bo niczego
takiego nie bylo) - program nie powinien odpalic niz z tar.gz,
zas mail reader nie powinien uruchomic programu, ktory moze cos takiego
odpalic (stad wszelkie --safe-mode itp).

Natomiast w przypadku Windows to jest celowe, zamierzone zachowanie.

--
Krzysztof Halasa, B*FH